منوچهر متکی با ارسال نامه‌ای خواستار تشکیل اجلاس فوق‌العاده سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی اوضاع غزه شد.

وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌ای برای اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی و تنی‌ چند از وزرای امور خارجه کشورهای عضو این سازمان، با توجه به اوضاع کنونی نوار غزه از وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان درخواست کرد تا با تشکیل فوری اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه موافقت کرده و در راستای عمل به وظایف قانونی و انسانی، تمامی مساعی خود را در راستای کمک به کاهش درد و رنج ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه آن رژیم به عمل آورند.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متکی در پیام خود آورده است: حملات گسترده زمینی و هوایی، بستن مرزها، محاصره شدید، جلوگیری از ورود کمک‌های دارویی و غذایی به مناطق فلسطینی به ویژه نوار غزه با جمعیت یک و نیم میلیون نفر، فاجعه بزرگ انسانی را در پی خواهد داشت.

وی در این پیام با اشاره به اینکه این روزها جهان شاهد اقدامات نژادپرستانه رژیم اشغالگر فلسطین و کشتار روزانه ملت فلسطین به ویژه در نوار غزه است، مسئولیت عواقب وخیم این اقدامات را تماما بر عهده اشغالگران و حامیان آنها دانست.

متکی همچنین با بیان اینکه رژیم‌صهیونیستی با حمایت قدرت‌های جهانی بدیهی‌ترین مبانی حقوق بشر را زیر پا گذاشته و با نقض معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، بدترین خشونت‌ها و قساوت‌ها را در سرزمین مقدس و خاستگاه ادیان توحیدی مرتکب شده است، خاطرنشان کرد: در چنین فضایی، در کمال تأسف شاهد آن هستیم که بسیاری از به‌اصطلاح منادیان حقوق‌بشر کوچکترین قدمی برای جلوگیری از اقدامات نژادپرستانه این رژیم برنمی‌دارند.

وزیر امور خارجه در این نامه از دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی درخواست نمود تا مساعی خویش را برای تشکیل اجلاس فوق‌العاده وزرای کشورهای عضو این سازمان به کار برد.  به گزارش ایرنا، پیام منوچهر متکی روز گذشته توسط مصطفی بروجردی، نماینده ایران در سازمان کنفرانس اسلامی تسلیم احسان اوغلو شد.

شرکت در مراسم تحلیف

خبر دیگر اینکه وزیر امور خارجه در رأس هیأتی عالی‌رتبه در مراسم تحلیف میخائیل ساکاشویلی، رئیس‌جمهوری منتخب گرجستان که با حضور هیأت‌های عالی‌رتبه 25 کشور جهان در سطح رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه برگزار شد، شرکت کرد.

کد خبر 42226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز