همشهری آنلاین: یکی از بلیت‌های مربوط به برنامه سخنرانی بانوی اول پیشین آمریکا در لندن به ۵۷۰ برابر بهای ابتدایی در یک سایت سوئیسی عرضه شده است.

ميشل اوباما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، سخنرانی میشل اوباما در رویال فستیوال هال برگزار می‌شود که ۲۷۰۰ صندلی دارد و بیش از ۵۰ هزار نفر از نخبگان سراسر جهان برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده بودند. بهای قانونی بلیت‌ها ۳۰ تا ۱۲۵ پوند تعیین شده بود اما برخی خریداران بلیت‌های خود را با قیمت‌های نجومی در سایت جنجالی Viagogo عرضه کرده‌اند که پایگاه اصلی آن کشور سوئیس است.

گران‌ترین بلیت در این سایت ۷۲ هزار و ۱۷۱ پوند قیمت‌گذاری شده که ۵۷۰ برابر گران‌ترین بلیت عرضه‌شده در سایت قانونی است. ضمن اینکه دست‌کم ۱۹ بلیت با قیمت‌های دو تا ۷۵۰۰ پوندی در سایت سوئیسی به خریداران پیشنهاد شده است. سخنگوی ساوث‌بانک سنتر به عنوان برگزارکننده برنامه سخنرانی خانم اوباما از سایت Viagogo خواسته آگهی‌های فروش بلیت را حذف کند و تهدید کرده است بلیت‌های غیرقانونی را از درجه اعتبار ساقط می‌کند.

نکته جالب و عجیب اینکه هر گونه جستجو برای یافتن نشانی از بلیت‌های برنامه خانم اوباما به سایت Viagogo ختم می‌شود و گوگل این سایت را در صدر نتایج جستجو قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد گوگل با گرفتن پول از مدیران Viagogo این سایت را به نخستین گزینه کاربران جستجوگر تبدیل می‌کند.

قرار است میشل اوباما با حضور در لندن درباره کتاب خاطره‌های خود «شایسته» سخنرانی کند و چیماماندا انگوزی آدیچی، رمان‌نویس تحسین‌شده هم بانوی اول پیشین آمریکا را در این رویداد همراهی خواهد کرد.

کد خبر 422089

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha