همشهری آنلاین: جمعیت الوفاق اقدام دادگاه بحرین در خصوص لغو حکم تبرئه صادر شده برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی الوفاق به عنوان بزرگ ‌ترین حزب مخالف رژیم این کشور و محکوم کردن او به حبس ابد را محکوم کرد.

 الوفاق بحرین حکم حبس ابد برای شیخ سلمان را محکوم کرد

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر علی سلمان و دو نماینده سابق پارلمان بحرین از جمعیت الوفاق به نام‌های «حسن سلطان» و «علی الاسود» به اتهام واهی جاسوسی برای قطر، برگزار شد.

شبکه المیادین در خبری فوری گزارش داد که دادگاه رژیم بحرین حکم تبرئه شیخ سلمان و دو متهم دیگر را لغو و آنها را به حبس ابد محکوم کرد.

رژیم آل خلیفه این سه تن را به جاسوسی برای قطر در جریان مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور در چارچوب راهکار سیاسی متهم کرده است.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های مردمی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.

  • واکنش الوفاق به حکم حبس ابد شیخ علی سلمان

جمعیت الوفاق بحرین ضمن محکوم کردن حکم حبس ابد برای دبیر کل این جمعیت اعلام کرد که این حکم تنها بر پایداری و صبر مردم این کشور می‌افزاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، الوفاق در واکنش به لغو حکم تبرئه شیخ علی سلمان، دبیرکل این حزب و صدور حکم حبس ابد برای وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مردم بحرین چه شیعه و چه سنی امروز بیش از هر زمان دیگری بر لزوم تغییر قدرت در این کشور آگاهند.

در بیانیه الوفاق آمده است که فساد در دستگاه آل خلیفه و سرقت بیت‌المال به اقتصاد کشور صدمه زده و معیشت مردم را سخت کرده است.

براساس این بیانیه حکومت آل خلیفه از زندانیان سیاسی به عنوان گروگان استفاده می‌کند و این کشور بیشترین زندانی سیاسی را در میان کشورهای خاورمیانه دارد.

الوفاق در ادامه آورده که آل خلیفه در بحران حقیقی به سر می‌برد و این بحران‌ها باعث شده تا به گزینه‌های بی پروایانه و جنون آمیز روی آورد.

دادگاه عالی تجدیدنظر بحرین پیشتر علی سلمان، علی الاسود و حسن سلطان از دیگر اعضای این گروه را به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرده بود.

کد خبر 420979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha