همشهری آنلاین: شماره‌ شصت‌وسوم (مهر و آبان ۱۳۹۷، سال سیزدهم) دو ماهنامه توسعه مهندسی بازار منتشر شد.

چکیده‌ این شماره را در ادامه می‌خوانید.

  • سرمقاله/ همکاری شیوه‌ی جدید رهبری است

رنه کاریول، استاد دانشکده‌ی کسب‌وکار لندن، سرمقاله‌ی این شماره را تحریر و ارسال کردند.

به نوشته‌ی وی، مدل پایدار برای جامعه‌ای مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل در معرض خطر است. دلایلی نیز می‌آورد از جمله آنکه رشد مفرط ذهنیت "من و خودم" افزایش یافته است. به عقیده‌ی کاریول همکاری باید به یکی از موضوعات اصلی فرهنگ هر سازمانی تبدیل شود و وزنه‌ی این همکاری نیز بر دوش رهبران است.

  • اخبار بازاریابی/ در این بخش با اخبار فروش و بازاریابی درجهان با خبر می‌شوید.

گزارش/ نمایشگاه فرش دستباف ایران

سهم ایران در صنعت فرش از بازار جهانی از 45 درصد در سال 2000 به کمتر از 25 درصد کاهش یافته است. درحالیکه این رقم قبل از دهه‌ی 1970 میلادی قریب به 60 دصد بود. در این گزارش دلیل این کاهش سهم، راهکارهایی برای حفظ و ارتقای جایگاه ایران و فرصتهای نهفته‌ی در این بازار را از زبان فعالان در این صنعت می‌خوانید.

  • اقتصاد بازار/ زمان تغییر اساسی در نگرشهایمان فرارسیده است

دکتر مرتضی عمادزاده، عضو هیأت علمی سازمان مدیریت صنعتی، درباره‌ی چالشهای فراروی اقتصاد ایران، این تأکید جدی را دارد که: زمان تغییرات اساسی در نگرشهایمان فرارسیده است. به عقدیه‌ی وی باید اداره‌ی امور هر بخشی را به افراد کاردان و متخصص و توانمند بسپاریم.

  • آینده‌پژوهی/ سال 2050 برای ما در چنته دارد

"هوش مصنوعی" در سالهای اخیر و روزهای جدید، سیطره‌ی خود را روزبه‌روز در تمامی زندگیها و جوامع انسانی بیشتر می‌کند. به گفته‌ی ژرف‌اندیشان، هوش مصنوعی و زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) نه تنها جوامع و اقتصاد که اندام و مغزهای ما را هم به تصرف خویش درمی‌آورند. بسیاری از مشاغل کنونی به روباتها سپرده می‌شود و میلیونها نفر بیکار می‌شوند. در نتیجه طبقه‌ای متشکل از میلیاردها انسان شکل خواهد گرفت. طبقه‌ای بی‌خاصیت که به نام بی‌مصرف‌ها شناخته می‌شوند. راه‌حل این موضوع را در این مقاله بخوانید.

  • استارت‌آپ/ استارت‌آپ‌ها هم در خارج، و هم در ایران، دیدگاههایشان را از کاروکسب سنتی تغییر داده‌اند.

این کاروکسب‌های نوپا، تغییر اساسی در نگرشهایشان ایجاد کرده‌اند. در شماره‌ی جدید مجله با دو استارتاپ داخلی و خارجی آشنا می‌شویم.

  • استارتاپ کشمون/ استارت‌آپ کشمون، در بازار زعفران ایران، ابتکاری نوآورانه به خرج داده است. کاروکسب نوپایی که در بهار 1396 کلید خورد. با سه کشاورز شروع به کار کرد، و از بهمن‌ماه سال 1396 تاکنون فروش آن 20 برابر شده است.
  • استارتاپ کسپر

با استارت‌آپ دیگری در این شماره از مجله آشنا می‌شوید که به شما خواب می‌فروشد. کسپر، فروشگاهی است که از مردم دعوت می‌کند تا به داخل بیایند، روی تشکهای برند بخوابند و برای این تجربه‌ی خوب، پول بپردازند. 45 دقیقه بخوابید، 25 دلار بپردازید.

  • فروش/ چگونه یک فروشنده‌ی سازمانی (B2B) موفق باشیم

گفت‌وگو با امیرمصطفی اعرابی‌پور، مؤلف کتاب پرفروش چگونه یک فروشنده‌ی سازمانی (B2B) موفق باشیم. این کتاب، دیدگاه بسیاری از اهالی بازار را تصحیح می‌کند. هنوز در بسیاری از سمینارها و کارگاهها، مدرسان فروش، تمایز بین فروش در بازارهای مصرفی (B2C) را با فروش در بازارهای صنعتی (B2B) کمتر می‌دانند.

تبلیغات/ تبلیغات خلاقانه و نوآور بویژه عکسهای توجه‌برانگیز آن، الهام‌بخش کارگزاران تبلیغات، و مدیرعامل و مدیران بازاریابی است.

تبلیغات محیطی/ دکتر محمود دهقان، رئیس هیئت‌مدیره‌ انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی ایران، در ماه گذشته درباره‌ی "جایگاه و اثربخشی تبلیغات محیطی" در هتل اسپیناس برای مدیران کل روابط عمومی، بانکها و مدیران عامل شرکتهای تبلیغاتی محیطی تهران و رئیس و معاونین سازمان زیباسازی شهرداری تهران سخنرانی کرد. چکیده‌ی این سخنرانی را در این بخش می‌خوانید.

تجربه‌ی مشتری/ در این مقاله تجارب شگفت‌انگیزی که برندهای معروفی نظیر استارباکس، آمازون، نایک، والت‌دیزنی، اپل و زاپوس برای مشتریان خود رقم زده‌اند و با این کار میزان وفاداری آنها را نسبت به خود افزایش داده‌اند، می‌خوانید.

  • استراتژی/ تدوین استراتژیهای رقابتی

یکی از الزامات موفقیت در فضای رقابتی کسب‌و‌کار، بررسی عملکرد رقبا و اتخاذ استراتژیهای رقابتی مناسب است. در این راستا شرکتهای موفق همواره به ارزیابی فعالیتهای رقیبان خود پرداخته و در مقابل استراتژیهای کارآمد را طراحی و اجرا می‌کنند. در این مقاله که دکتر شادی گلچین‌فر آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است، درباره‌ی چگونگی انتخاب صحیح استراتژیهای رقابتی اطلاعات مفیدی را کسب خواهید کرد.

بسته‌بندی/ بسته‌بندی خلاقانه و نوآور، شما را با ایده‌های فوق‌العاده‌ی درگیر می‌سازد.

مذاکره/ مذاکره با تایلندی‌ها به شما می‌آموزد که در تایلند برای فعالیتهای تجاری باید چه کارهایی را انجام دهید، و از چه کارهایی بپرهیزید.

  • فیلم آموزش بازاریابی هاروارد

"چگونه محیط سازمان را چابک و برای کارکنان جذاب کنیم" فیلمی است از مجموعه فیلمهای آموزش بازاریابی از دانشگاه هاروارد. روزا بث ماس کانتر، استاد هاروارد، در این فیلم، راهکارهایی را می‌دهد که حاصل 350 مصاحبه در 5 قاره‌ی جهان است. او بر این باور است که سازمانهای بزرگ، مشکلات جامعه و کشور را حل می‌کنند. سازمانهای متوسط و کوچک، تنها به فکر مشتریان هستند؛ آن هم مشتریانی که با آنها سروکار دارند.

کتابفروشی بازاریابی/ تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبیلغات، و فروش

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.MarketingMag.ir مراجعه کنند.

کد خبر 420306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha