دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کایرا نایتلی و کریستن بل معتقدند برخی شخصیت‌های کارتونی نمی‌توانند الگوی کودکان آنها باشند و به همین دلیل تماشای فیلم‌های دیزنی را در خانه ممنوع کرده‌اند.

کایرا نایتلی

به گزارش ایران‌آرت، نایتلی 33 ساله که به برنامه الن دی‌جنرز رفته بود، اعتراف کرد هرگز به دختر سه ساله خود اجازه نمی‌دهد «سیندرلا» را در خانه تماشا کند؛ فیلمی که استودیو دیزنی نسخه کارتونی آن را در 1950 و نسخه زنده‌اش را در 2015 تولید و با موفقیت اکران کرد. ستاره بریتانیایی هالیوود به مجری مشهور گفت: «سیندرلا منتظر است یک مرد پولدار بیاید و نجاتش بدهد. معلوم است که نباید این اتفاق بیفتد. تو خودت باید خودت را نجات بدهی.»

نایتلی در ادامه گفتگوی خود با الن تاکید کرد که تماشای انیمیشن «پری دریایی کوچولو» محصول 1989 هم در خانه‌شان ممنوع است: «تحریم این یکی واقعا خودم را هم آزار داد چون من فیلم را دوست دارم. منظورم این است که ترانه‌ها فوق‌العاده‌اند اما تو نباید همه چیزت را فدای یک مرد کنی.» ستاره هالیوودی در عین حال بر فیلم‌هایی چون «یافتن دُری» (با صداپیشکی الن دی‌جنرز)، «یخ‌زده» و «موانا» مهر تایید زد.

از سوی دیگر، کریستن بل با سابقه صداپیشگی در انیمیشن بسیار محبوب «یخ‌زده» در مخالفت با افسانه «سفیدبرفی» دیزنی محصول 1938 به سایت پَرنتس (پدرها و مادرها) گفت: «به دخترانم نگاه می‌کنم و می‌پرسم فکر نمی‌کنید چرا سفیدبرفی از جادوگر پیر درباره دلیل خوردن سیب نپرسید یا اینکه آن سیب را از کجا آورده است؟ من که از دست غریبه‌ها خوراکی نمی‌گیرم، شما چطور؟ و وقتی آنها هم پاسخ مثبت می‌دهند، احساس می‌کنم کارم را درست انجام داده‌ام.»

بل 38 ساله و آمریکایی در توییتر هم به انتقاد برخی کاربران به سخنان خود پاسخ داد و نوشت: «من دو نسخه از سفیدبرفی و یخ‌زده برای شما می‌فرستم تا تفاوت‌ها را احساس کنید و ذهن‌تان باز شود.» او در توییتی دیگر چنین نوشت: «هر چیز یک پیام است برای کودکان ما. آنها مثل اسفنج‌هایی هستند که همه چیز را جذب می‌کنند و با دیدن یاد می‌گیرند چطور بزرگ شوند. من می‌خواهم دخترانم ببینند و تفکر انتقادی و رفتار احترام‌آمیز را بیاموزند.»

کد خبر 419787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha