همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «دله‌دزدها» به کارگردانی هیروکازو کره-ادا دل تماشاگران چینی را برد و به پرفروش‌ترین فیلم غیرانیمیشن تاریخ سینمای ژاپن در چین تبدیل شد.

فیلم دله دزدها

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از استريتس‌تايمز، برنده جايزه نخل طلايي بهترين فيلم از جشنواره كن 2018 از نخستين روزهاي اوت (ماه جاري ميلادي) در بيش از شش هزار سينماي چين به نمايش عمومي درآمد و در دو هفته اول بيش از 90 ميليون يوان (18 ميليون دلار) فروخت. «دله‌دزدها» با اين فروش ركورد سال گذشته «گينتاما»، كمدي اكشن ژاپني را شكست كه بر اساس يك مجموعه مانگا (كتاب مصور) به همين نام ساخته شده بود.

«دله‌دزدها» كه نماينده ژاپن در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار است، پس از بردن جايزه اول جشنواره كن در بيست و يكمين جشنواره شانگهاي به نمايش درآمد و پرهواداراترين فيلم از ميان بيش از 500 فيلم حاضر در اين رويداد مهم سينمايي در چين بود. «دله‌دزدها» مانند ديگر فيلم كره-ادا درباره روابط خانوادگي است و داستان يك خانواده فقير پنج نفري را در حومه توكيو روايت مي‌كند.

فيلمساز 56 ساله ژاپني پيش‌تر گفته بود «دله‌دزدها» را بر اساس خاطره‌هاي دوران كودكي خود ساخته است؛ زماني كه چند نسل از خانواده‌هاي ژاپني از پدربزرگ تا نوه زير يك سقف زندگي مي‌كردند. او كايري جيو، بازيگر 11 ساله نقش برادر بزرگ‌تر را از ميان بيش از 200 گزينه انتخاب كرد و از او خواست به طبيعي‌ترين شكل ممكن ايفاي نقش كند.

کد خبر 414618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha