آزاده مختاری: با شکایت خانواده زن جوانی که 2 سال پیش توسط همسر ایرانی‌اش در آلمان به قتل رسیده بود، دادسرای جنایی تهران از دادگاه آلمان خواست متهم این پرونده را برای رسیدگی به اتهام قتل، به ایران انتقال دهد.

بنابراین گزارش، صبح نخستین روز ژانویه 2005، مطبوعات آلمان خبری را به چاپ رساندند که از قتل یک زن ایرانی با ضربات چاقو در خانه‌اش در شهر ولزبورگ حکایت داشت.

به نوشته مطبوعات آلمان، تنها مظنون این پرونده همسرایرانی این زن، به نام علی بود که از سال‌ها قبل با مهاجرت به آلمان به تجارت فرش مشغول بود.

جست‌وجوی پلیس جنایی آلمان، برای دستگیری متهم در حالی آغاز شده بود که  تحقیقات اولیه نشان می داد علی مدتی قبل از جنایت به دلیل بدرفتاری با همسرش، از سوی دادگاه محکوم به حبس شده و بعد از آزادی نیز طبق دستور قاضی حق نداشت به خانه‌ای که همسر و دختر خردسالش در آن زندگی می‌کردند نزدیک شود.

محمد شهریاری بازپرس 7 دادسرای جنایی تهران، با اعلام این خبر به همشهری گفت: علی ساعاتی بعد از کشف جسد همسرش، در فروشگاه نیوبرت آلمان توسط پلیس دستگیر شد و در بازجویی های اولیه به قتل اعتراف کرد.

وی در ادامه گفت: این تاجر ایرانی در بازجویی‌ها در خصوص انگیزه خود از کشتن همسرش گفت، پس از ازدواج، در سال 74 همسرش را به آلمان آورده ولی از همان نخستین روزهای ازدواج اختلافات شدیدی با یکدیگر داشتند تا اینکه سرانجام با شکایت همسرش، وی به اتهام ضرب و شتم راهی زندان شده است.

بازپرس شهریاری افزود: در ادامه بازجویی‌ها از متهم، وی مدعی شد زمانی که در زندان به سر می‌برده است، نقشه انتقام‌گیری از همسرش را طراحی کرده و پس از آزادی از زندان با زن‌جوان تماس گرفته و با این ادعا که دلش برای زندگی‌اش تنگ شده، برای دیدن همسر و دخترش به خانه او رفته است اما پس از ورود به خانه، به وی حمله‌ور شده و زن جوان را با ضربات چاقو از پای درآورده است.

بازپرس شعبه 7 دادسرای جنایی تهران گفت: پس از اعترافات علی، دادگاه آلمان بر پایه اعترافات متهم و شواهد پرونده، وی را قاتل شناخته و طبق قانون آلمان او را به حبس محکوم کرده است  اما مدتی قبل خانواده مقتول، با حضور در دادسرای جنایی تهران با شکایت ازعلی خواستار محاکمه او در ایران  و طبق قوانین کشورمان شدند.

وی ادامه داد: با این شکایت، دادسرای جنایی تهران با ارسال نامه‌ای به دادگاه آلمان ضمن درخواست ارسال تصاویر کل پرونده این جنایت، خواستار استرداد متهم به ایران شده است تا وی بر پایه شکایت اولیای دم مقتول و طبق قانون ایران محاکمه و مجازات شود.

کد خبر 41236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز