جمعه ۱۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترکیه لایحه‌ای را در خصوص ممنوعیت کامل استعمال دخانیات در اماکن عمومی تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری نووستی از آنکارا، به گزارش رسانه های گروهی ترکیه این لایحه استعمال دخانیات در اماکن عمومی از جمله کافه‌ها و رستوران‌ها، استادیوم ها، در انواع وسایل نقلیه مانند تاکسی و قطارها و همچنین تبلیغات سیگار و نمایش آن در فیلم‌ها و سریال‌ها و همچنین کلیپ‌های موسیقی را ممنوع می‌کند.

جریمه تخلف از این قانون تا 4,3 هزار دلار در نظر گرفته شده است. روزنامه "رادیکال" که تصویب قانون مذکور را یک "تحول انقلابی" نامیده خاطر نشان ساخت که بعنوان مثال به خاطر انداختن ته سیگار و یا پاکت سیگار در خیابان، متخلف 18 دلار پرداخت خواهد کرد.

این نشریه تاکید می‌کند: به لطف این قانون می توان به زندگی خود ادامه داد و به سیگار مسموم نشد. لازم است که در جامعه فعالیت هایی در جهت دلایل این ممنوعیت و محدودیت انجام شود و همچنین تبلیغات وسیعی در راستای زندگی سالم به اجرا درآید. در غیر اینصورت همه تلاش های حکومت به باد فنا خواهد رفت.

از سال 1997 درترکیه قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در دفاتری که تعداد کارمندان آنها بیش از چهار نفر بوده، در مراکز ورزشی، موسسات درمانی، آموزشی و فرهنگی و همچنین مسیرهای هوایی، به اجرا گذاشته شده است.

کد خبر 40865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز