گروه اجتماعی: تحقیقات یونسکو نشان می دهد قدرت تاثیرگذاری رسانه‌ها بر دانش‌آموزان بیش از مدارس است.

معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این مطلب‌ گفت: انتشار اخباری مبنی بر ترک‌تحصیل 115‌هزار دانش آموز دوره ابتدایی صحت ندارد، موضوع اختلاف بین آمار ثبت نام کنندگان دوره ابتدایی و تعداد دانش‌آموزان شرکت کنندگان در امتحانات بود که این امر نیز ناشی از ارائه آمار غیر واقعی توسط برخی مدیران مدارس برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر مانند بودجه سرانه و اختصاص معاون به واحد آموزشی است.

علی باقرزاده افزود: البته این آمار مربوط به تمامی دوره‌های آموزشی یعنی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بوده است.

وی گفت: تاثیر رسانه در الگوهای رفتاری بر کسی پوشیده نیست و به اعتقاد بسیاری از جامعه‌شناسان، قدرت رسانه‌ها از قدرت سیاستمداران هم بیشتر است و به همین دلیل باید تعامل بیشتری بین رسانه‌ها و آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی در نشستی با اصحاب جراید و رسانه با اشاره به تحقیق انجام شده در زمینه بررسی میزان تاثیرگذاری جراید و رسانه‌ها در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در یکی از کشورهای عضو آیسسکو، 86 درصد معلمان قدرت رسانه‌ها و تاثیر گذاری آنها بر کودکان و نوجوانان را بیشتر از مدارس ارزیابی کرده اند.

باقرزاده با بیان این که‌ ارتباط گیری مناسب با مردم و انتشار سریع اخبار از ویژگی‌های رسانه‌ها‌ست گفت: در تحقیقی که اخیرا در زمینه سهم 110 دستگاه‌ در فرهنگ‌سازی انجام شد، آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بالاترین سهم را به خود اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که رسالت رسانه‌ها جدی‌ و پررنگ بوده و ضروری است، تعامل جدی‌تری بین دستگاه‌های تاثیرگذار در کشور وجود داشته باشد.

معاون آموزش و پرورش عمومی در باره نتایج چنین تحقیقاتی در ایران اظهار داشت: متاسفانه تاکنون چنین تحقیقاتی در کشور ما صورت نگرفته، اما بر اساس شواهد‌ چنین استنباط می‌شود که این میزان تاثیر گذاری در بین کودکان و نوجوانان ایرانی نیز وجود داشته باشد.

کد خبر 39939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز