جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

آزاده مختاری: اعضای باند زورگیری که با طعمه قرار دادن یک زن جوان دست به فریب مسافران زده و پس از سوار کردن آنها به خودروی خود نقشه سرقت را عملی می‌کردند در عملیات گسترده پلیس کرمانشاه دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه با بیان این خبر به همشهری گفت: مدتی قبل پلیس در جریان فعالیت یک باند زورگیری قرارگرفت که شبانه با سوار کردن مسافران به خودروی خود، آنها را به مکان‌های خلوت برده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت اموالشان می‌کردند.

سرهنگ اسفندیار امیدی ادامه داد: در حالی که شکایت‌ها از اعضای این باند در حال افزایش بود کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی، محدوده فعالیت سارقان خشن را شناسایی کرده و این محل‌ها را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

وی افزود: با اعلام مشخصات خودروی سارقان به تمامی واحدهای گشت، کارآگاهان موفق شدند این خودرو را در یکی از خیابان‌های کرمانشاه شناسایی کنند اما زمانی که اعضای باند خود را در حلقه محاصره پلیس دیدند با سرعت زیاد پا به فرار گذاشتند.

سرهنگ امیدی گفت: با آغاز عملیات تعقیب و گریز، در حالی که سارقان بی‌توجه به دستور ایست پلیس به فرار ادامه می‌دادند، کارآگاهان با رعایت قانون به کارگیری سلاح، متهمان را هدف قرار داده و یکی از آنها را مجروح کردند. با مجروح شدن یک عضو باند، خودروی سارقان متوقف شد و سرنشینان آن - که یک زن و 2 مرد بودند- دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها ضمن زورگیری شبانه ازمسافران مدعی شدند که در جریان این سرقت‌ها 5 نفر دیگر نیز با آنان همکاری داشته‌اند که این افراد نیز در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ امیدی درخصوص شگرد اعضای این باند برای سرقت گفت: آنها با سوار کردن زن جوانی که عضو باند بود،  وانمود می‌کردند که مسافرکش هستند و از آنجا که این زن سوار خودرو بود، مسافران نیز فریب آنها را خورده و سوار ماشین می‌شدند  اما پس از طی مسافتی کوتاه،  اعضای باند با تهدید چاقو اموال مسافران را به سرقت برده و  آنها  را در محلی خلوت رها کرده و متواری می‌شدند.

وی خاطر نشان کرد: با کشف مقادیری از اموال مسروقه به ارزش 3 میلیون تومان در مخفیگاه متهمان و اعتراف آنها به چندین فقره زورگیری با این شگرد، تحقیقات درخصوص دیگر جرایم ارتکابی این باند خشن ادامه دارد.

کد خبر 39747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز