جواد عزیزی: به‌دنبال سرقت‌های میلیونی از 2 خانه در شمال تهران، 2 سرایدار افغانی که نقشه این سرقت‌ها را عملی کرده بودند دستگیر و روانه زندان شدند.

سرقت‌ 700 میلیون تومانی از خانه‌ اعیانی

نخستین سرقت که از خانه یک جراح قلب در شمال پایتخت صورت گرفته است، زمانی فاش شد که مرد صاحبخانه پس از بازگشت از سفر اروپا متوجه ناپدید شدن مقداری از سنگ‌های قیمتی و جواهرات همسرش شد.

از آنجا که به‌جز سرایدار افغانی، فرد دیگری در این مدت در خانه مرد جراح حضور نداشت، وی به شعبه اول بازپرسی  دادسرای ناحیه یک رفت و از مرد افغانی شکایت کرد.

او در تشریح ماجرای سرقت به بازپرس روح‌الله رئیسی گفت: چند سالی بود که در خانه ما جواهرات و برخی اشیاء و سنگ‌های قیمتی شامل زمرد و برلیان که در سفر به کشورهای مختلف برای همسرم خریده بودم ناپدید می‌شد. 

ما ابتدا تصور می‌کردیم این اشیاء قیمتی به علت سهل‌ انگاری خودمان در خانه یا میهمانی‌ها گم‌شده‌اند تا اینکه چند روز پیش وقتی من و همسرم از سفر اروپا برگشتیم متوجه ناپدید شدن سرویس جواهرات گرانقیمت همسرم شدیم. از آنجا که ما پیش از سفر به اروپا این جواهرات را در اتاق خواب و در کشوی یکی از کمدها گذاشته بودیم مطمئن شدیم که آنها به سرقت رفته‌اند و چون در این مدت فردی به‌جز سرایدار افغانی‌مان در خانه نبود به او مشکوک شدیم.

بنابراین به سراغ او رفته و شروع به پرس‌وجو کردیم اما وی که کاملا دستپاچه به‌نظر می‌رسید مدعی شد از ماجرای سرقت جواهرات بی‌خبر است.پس از اظهارات این مرد به دستور بازپرس رئیسی، مرد افغانی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

متهم که در ابتدا مدعی بود حرف‌های شاکی دروغ است و او دزد جواهرات نیست در بازجویی‌های تخصصی به سرقت برخی از سنگ‌های قیمتی و جواهرات اعتراف کرد.
در حالی که شاکی پرونده ادعا می‌کند ارزش جواهرات و سنگ‌هایی که سرایدار جوان به سرقت برده است بالغ بر 700 میلیون تومان است، متهم تنها به سرقت برخی از اموال مسروقه اعتراف کرده و مدعی شده است از سرقت بقیه جواهرات بی‌خبر است. بنابراین وی با صدور قرار بازداشت به اتهام سرقت و ورود غیرقانونی به ایران، روانه بازداشتگاه پلیس شده و تحقیقات پلیسی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

ولخرجی با اموال مسروقه

تحقیقات پلیس برای دستگیری دومین سرایدار افغانی که دست به سرقت از خانه‌ای ویلایی در شمال تهران زده بود زمانی آغاز شد که مرد صاحبخانه پس از بازگشت از سفر آلمان متوجه به سرقت رفتن لوازم خانه شد.

با شکایت این مرد در دادسرای ناحیه یک، رسیدگی به این  موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی تهران قرار گرفت و از آنجا که همه سرنخ‌ها  به سرایدار افغانی خانه ختم می‌شد، این مرد دستگیر و به اداره پلیس انتقال یافت. 

وی که در بازجویی‌ها چاره‌ای جز اعتراف نمی‌دید به مأموران گفت: پس از آنکه کارفرمایم به همراه اعضای خانواده‌اش عازم آلمان شدند از فرصت استفاده کردم و دست به سرقت لوازم خانه زدم. 

پس از آن با دوستانم در شهرهای اطراف تهران تماس گرفتم و برخی از اموال را  با قیمتی پایین به آنها فروختم. برخی دیگر را نیز در ازای تعمیر موتور سیکلتم به تعمیر‌کار و دیگر دوستانم بخشیدم تا اینکه توسط مأموران دستگیر شد.

کد خبر 39745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز