همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از آزادی ۱۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: دو دانشجوی بازداشت شده دیگر نیز طی چند روز آینده آزاد خواهند شد.

به گزارش ايسنا، دکتر حسین سلیمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به منظور پیگیری مسائل یکی از بازداشت‌شدگان تحولات اخیر به دانشگاه مراجعه کرده بودند که بعد از خروج از دانشگاه با مشکل مواجه شدند و تعداد ۱۵ نفر از دانشجویان بازداشت شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده تعداد ۱۳ نفر از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه علامه طباطبائی آزاد شدند و امیداریم دو نفر باقیمانده نیز چند روز دیگر آزاد شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: جزئیاتی از پرونده دانشجویان بازداشتی دانشگاه علامه طباطبائی ندارم و بر اساس مسئولیتی که دارم هر کدام از دانشجویانی که با مشکل مواجه شوند، مسائل آنها را پیگیری و دنبال خواهم کرد.

دکتر سلیمی در پایان گفت: خوشبختانه در تجمعات اخیر هیچ تشنجی در داخل دانشگاه علامه طباطبائی اتفاق نیفتاد و اتفاقات پیش آمده بیشتر یک مطالبه اجتماعی بود که در بیرون از دانشگاه‌ها اتفاق افتاد و متاسفانه عده‌ای ضدانقلاب از آن سوء استفاده کردند.

  • رییس دانشگاه: به طور جدی پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستیم

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نيز از بازداشت سه نفر از دانشجویان این دانشگاه در تجمعات اخیر خبر داد و گفت: این دانشجویان در محیط بیرون از دانشگاه بازداشت شدند و پیگیر وضعیت آنها هستیم.

دکتر سید احمد معتمدی به ايسنا گفت: با وجود موقعیت جغرافیایی حساس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و قرار گرفتن این دانشگاه در مرکز شهر،‌ خوشبختانه دانشجویان در تجمعات اخیری که اتفاق افتاد، شرکت نداشتند و فعالیت‌های عادی دانشگاه در این چند روز تجمع بدون اختلال ادامه پیدا کرد. اکثر دانشجویان در دوره فرجه امتحانی بودند و در کتابخانه‌ها و حتی خوابگاه‌ها خود را برای آمتحان پایان ترم آماده می‌کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: تشخیص تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر این بود که تجمعات اعتراضی اخیر تجمع اصیلی نیست بنابراین هیچ کدام از تشکل‌های فعال با گرایش‌های اصلاح‌طلبانه و اصولگرایی در این تجمعات مشارکت نکردند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان از بازداشت سه نفر از دانشجویان این دانشگاه در تجمعات اخیر خبر داد و گفت: این افراد به صورت انفرادی در محیط خارج از دانشگاه بازداشت شدند و دانشگاه به طور جدی پیگیر وضعیت آنها است.

کد خبر 394835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha