گروه شهری: هفت ماه پیش درخواست جمع آوری پایه‌های مونوریل در میدان صادقیه به صورت شفاهی و هفته گذشته به صورت کتبی توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح تجهیزات جدید مرکز نظارت و کنترل ترافیک ضمن اینکه خواستار جمع‌آوری هرچه سریع‌تر پایه‌های مونوریل شد، احداث این خط را کاملا غیرکارشناسانه و عامل بروز مشکلات زیادی برای تردد شهروندان دانست.

قالیباف همچنین در پاسخ به خبرنگاران نسبت به اظهار  نظر  اخیر استاندار تهران در مورد انتقال مدیریت شورای ترافیک تهران به استانداری گفت: انتقال یک کار و مسئولیت از مرکزی به مرکز دیگر نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه تحقق مدیریت واحد شهری را نیز غیرممکن می‌سازد.

وی این اقدام را غیرکارشناسی و غیرمنطقی دانست و افزود: در هر حال تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک توسط مجلس، تکلیف این حوزه را کاملا مشخص کرده است.وی ادامه داد: بر این اساس همه امور حمل‌ونقل درون شهری به شهرداری‌ها واگذار شده است و کسی نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند یا حرف‌های غیرمنطقی بزند.

شهردار تهران بر ضرورت تجهیز مرکز کنترل ترافیک به آخرین دستاوردهای IT تأکید کرد و افزود: سیاست شهرداری تهران از ابتدای آغاز به کار، توسعه فناوری اطلاعات در تمام سطوح از جمله ترافیک و حوزه شهرسازی بوده است و بر همین اساس، امروز شاهد تبدیل نظام آنالوگ مرکز کنترل ترافیک به نظام دیجیتال هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه با کمک دوربین‌های مستقر در سطح شهر هم اکنون قابلیت ثبت همزمان هزار تصویر از سطح شهر وجود دارد، گفت: امکانات مستقر شده در مرکز کنترل ترافیک پاسخگوی نیاز یک دهه آینده شهر تهران است و در مقایسه با مرکز کنترل ترافیک پایتخت کشورهای دیگر مانند پکن و استانبول از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

شهردار تهران در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان طور که پیش‌بینی کرده بودم، سهمیه‌بندی بنزین تأثیری در کاهش ترافیک نداشته است. بنابراین مطمئنا گسترش حمل‌ونقل عمومی تنها راه حل کاهش ترافیک است.

وی به‌عنوان نمونه به راه‌اندازی خطوط بی‌‌آر‌ تی اشاره کرد که موجب کاهش حضور ماشین‌ها و تاکسی‌ها در مسیر انقلاب ـ آزادی شده است.

این درحالی است که به گفته قالیباف متأسفانه با وجود گذشت 9‌ماه از سال هنوز یک اتوبوس از محل کمک‌های تبصره 13 به شرکت واحد اتوبوسرانی تحویل داده نشده است.

از طرفی مدیر کنترل کیفیت تهران با اشاره به تجهیزات جدید در این مرکز گفت: تجزیه و تحلیل اطلاعات ترافیکی در سطح شهر با کمک دستگاه‌های به کار گرفته در این مرکز به راحتی ممکن خواهد بود.

مسعود نعمت‌الهی افزود: این نظام به‌دلیل دیجیتال بودن و استفاده و کارآیی بالا این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد که با نصب دوربین‌های مختلف بتوانیم ترافیک شهر را کنترل کنیم.

کد خبر 39436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز