دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

ناصر قراگزلو: تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس در اولویت برنامه‌های مدیرعامل این باشگاه قرار دارد.

 حبیب کاشانی که سرنوشت سالیان اخیر پرسپولس را در فصول گذشته خصوصاً در نقل و انتقالات دیده، سعی دارد مانند تیم‌های حرفه‌ای فوتبال رفتار کرده و در اولین گام، قرارداد ستاره‌های تیم را تمدید کند.

 گفته می‌شود مدیران پرسپولیس دقیقاً اواخر هفته گذشته اولین پیشنهاد تمدید قرارداد را به علیرضا نیکبخت واحدی ارائه دادند. آنها از ستاره تیم شان خواستند خواست با حضور در باشگاه نسبت به تمدید قراردادش اقدام کند، اما ستاره پرسپولیس این موضوع را به آینده موکول کرد.

 نیکبخت که به خوبی با اصول حرفه‌ای فوتبال آشنایی دارد، می‌داند در صورت تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده، مبلغ مالی قابل توجهی در قیاس با این فصل نصیبش نخواهد شد.

 طبق قوانین چنانچه بازیکنی در نیم‌فصل نسبت به تمدید قرارداد اقدام کند، فقط 20 درصد از لحاظ مالی به رقم قرارداد او در فصل بعد افزوده خواهد شد. بدین ترتیب او قبل از نیم‌فصل و پیش از به پایان رسیدن فصل به طور غیرمستقیم ارزش خود را به طور چشمگیری بالا می‌برد.

نکته جالب در این میان به تماس مسئولان پرسپولیس با بازیکنان کلیدی بازمی‌گردد. آنها جدا از نیکبخت درخصوص تمدید قرارداد با بیشتر ستاره‌های‌شان با مشکل مواجه هستند. یکی از این بازیکنان حسن رودباریان است که فعلاً مسئولان پرسپولیس هیچ پیشنهادی به وی ارائه نداده‌اند. باشگاه پرسپولیس در تلاش است در خصوص تمدید قرارداد با بازیکنان بسیار با تأمل و تعمق رفتار کند.

 موضوع قابل توجه دیگر تمدید قرارداد 2 بازیکن کلیدی پرسپولیس است که مسئولان باشگاه در زمان حضور تیم در امارات، دقیقاً به بررسی آن خواهند پرداخت. با وجود خبرهای اخیر مبنی بر مخالفت مدیریت باشگاه با ترانسفر خلیلی، نیکبخت و بادامکی به امارات، مدیریت باشگاه هنوز صریحاً در مورد ترانسفر این بازیکنان مخالفت خود را اعلام نکرده است. این نکته مهم می‌تواند موضوع جدیدی را در خصوص تمدید قرارداد با نیکبخت پیش‌روی این ستاره و مسئولان تیم قرار دهد.

 نکته دیگر اینکه بعد از حرف و حدیث‌های زیادی که در مورد زمان سفر پرسپولیس به امارات مطرح شد، بالاخره کادرفنی و مدیریت این تیم بر سر زمان سفر به امارات به توافق رسیدند.

 سرخ‌های پایتخت در 15دی‌ماه راهی امارات خواهند شد تا اردوی نیم‌فصل خود را در این کشور برگزار کنند. سفر به امارات می‌تواند فصل جدیدی را پیش‌روی بازیکنان و باشگاه پرسپولیس بگشاید.

مطمئناً این سفر علاوه بر آماده‌سازی بازیکنان، تکلیف ستاره‌های این تیم را نیز مشخص خواهد کرد. پس از این اردو، بسیاری از معادلات درخصوص تمدید قرارداد با بازیکنان سرخپوش معلوم خواهد شد.

 کاشانی به خوبی می‌داند تمدید قرارداد با برخی بازیکنان خصوصاً ستاره‌های تیم کار چندان ساده‌ای نیست. نیکبخت واحدی بازیکنی که برای تمدید قرارداد در اولویت برنامه مسئولان پرسپولیس قرار دارد، صحبت‌های جالبی را در مورد تمدید قراردادش عنوان می‌کند و با وجود آنکه مسئولان باشگاه به وی پیشنهاد تمدید داده‌اند با زیرکی خاصی در این مورد صحبت می‌کند: هنوز از طرف مسئولان باشگاه با من صحبت نکرده‌اند. اما اگر چنین پیشنهادی ارائه شود ابتدا در مورد آن فکر خواهم کرد، سپس تصمیم نهایی را می‌گیرم.

 نیکبخت می‌افزاید: در طول مدتی که در پرسپولیس بودم هیچ‌گاه با مدیر تیم مشکلی نداشتم. مدیر تیم همواره با بازیکنان رابطه خوبی دارد و به موقع به تعهدات‌ خود عمل کرده است. چنانچه به من پیشنهاد تمدید قرارداد بشود حتماً نسبت به تمدید آن اقدام خواهم کرد.

 نیکبخت در پاسخ به این موضوع که در صورت تمدید قرارداد در نیم‌فصل تنها مبلغ 20 درصد به قراردادش اضافه می‌شود، این‌چنین واکنش نشان می‌دهد: بازیکنی نیستم که چندان به این مسائل فکر کنم. در سال‌های گذشته هم معمولاً به صورت شخصی با مدیران باشگاه‌هایی که در آن حضور داشتم، صحبت کردم و به توافق رسیدم. من برای خودم چارچوبی دارم و هیچ‌وقت از آن خارج نشدم.

کد خبر 39374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز