همشهری آنلاین: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: دولت فرانسه در آستانه تعطیلات کریسمس و از بیم وقوع حملات تروریستی حدود ۱۰۰ هزار نیروی امنیتی را در اماکن مهم این کشور مستقر می کند.

 افزایش تدابیر امنیتی در فرانسه در آستانه کریسمس

به گزارش ايرنا، براساس این گزارش، این تعداد نیروی مازاد امنیتی در بازارهای کریسمس، مراکز خرید، اماکن مذهبی، ناوگان حمل و نقل عمومی و سایت های گردشگری استقرار می یابند.

وزارت کشور فرانسه بااشاره به تداوم تهدید تروریستی دربیانیه ای اعلام کرد که 97 هزار نیروی امنیتی برای افزایش سطح تمهیدات امنیتی بسیج می شوند.

وزارت مزبور یادآور شد که علاوه برتدابیر امنیتی مخصوص کریسمس، پیشتر در ماه جاری میلادی در جریان برگزاری عید یهودیان موسوم به «حنوکا» شمار مضاعفی نیروی امنیتی در اطراف اماکن مذهبی فرانسه مستقر شدند.

براساس این گزارش، دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به تازگی از قانون جدیدی در زمینه مقابله با تروریسم دفاع کرد که افزایش توان پلیس در نتیجه حملات تروریستی سال های 2015 و 2016 فرانسه را که منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر شد، مورد توجه قرار می دهد.

این قانون جدید، دست پلیس را برای تجسس از اموال عمومی، شنود الکترونیکی مکالمات و بستن اماکن مشکوک باز می گذارد.

به موجب قانون جدید، برخی تمهیدات قیدشده درحالت فوق العاده با تغییرات و اصلاحاتی به صورت قانون در می آید. یکی از این تمهیدات این است که وزارت کشور فرانسه بدون نیاز به حکم قضایی می تواند پارامترهای امنیتی بالایی را در صورت شناسایی تهدید تعیین و تردد مردم و وسائط نقلیه را محدود کند و در منطقه تهدید شده بازرسی های لازم را انجام دهد.

کد خبر 393585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha