همشهری آنلاین: نیرو‌های امنیتی بولیوی در آستانه برگزاری تظاهرات در چهار منطقه ثروتمند این کشور به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش بی بی سی، پس از آنکه سانتا کروس، ثروتمندترین استان بولیوی، اصلاحات مالیاتی را مورد تصویب قرار داد سه استان ثروتمند دیگر این کشور نیز در صدد برآمدند با برپایی تظاهراتی اعلام خودمختاری کنند.

 براساس قانون جدید مالیاتی، ایالت سانتا کروز دو سوم مالیات دریافتی را برای خود نگه خواهد داشت.

در استان‌های تاریخا، بنی و پاندو،  نیز قرار بر اجرای طرح‌های مشابه گذاشته شده است. پس از آنکه درجریان راهپیمایی، منشور خودمختاری اعلام شد، این منشور جهت تایید مردمی به همه پرسی استانی گذاشته خواهد شد. 

این مناطق در واقع از تدوین و تصویب  پیش نویس قانون اساسی بولیوی که در آن اختیارات بیشتری به دولت برای کنترل اقتصاد داده شده خشمگین هستند.[پیش نویس قانون اساسی جدید بولیوی تصویب شد]

اوو مورالس رییس جمهوری بولیوی نیز در مقابل نسبت به اقدامات این چهار ایالت در راستای دستیابی به خودمختاری هشدار داده است و دولت بولیوی به منظور کنترل اوضاع نیرو‌های پلیس و سربازان ارتش را مامور تامین امنیت در این 4 ایالت کرده است. 

پس از تصویب پیش نویس قانون اساسی بولیوی تا کنون خشونت‌های بسیاری در  بولیوی به وقوع پیوسته‌اند و سه نفر در ماه نوامبر بر اثر درگیری‌های خشونت بار، کشته شدند.

کد خبر 39170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز