پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

هر کس تعبیری از زیبایی دارد و مفهوم آن برای هر کسی فرق می‌کند اما در دنیای امروز مسلم است که زیبایی، دیگر در داشتن چشم و ابروی زیبا خلاصه نمی‌شود.

در واقع، زیبایی مجموعه‌ای از عواملی است که در کنار هم معنی پیدا می‌کنند. زیبایی یک امر شخصی است؛ چیزی فرار و خارجی. این مفهوم هم مثل بسیاری چیزها از جمله قدرت و اعتماد به نفس، احساس یک جلوه ذهنی است.

آدم‌ها و به‌خصوص خانم‌ها، هزینه زیادی صرف لوازم بهداشتی و آرایشی می‌کنند اما این روزها بیشتر زنان دنبال راه‌های ساده‌تر، کم‌خطرتر، سریع‌تر و با نتیجه بهتری برای زیبایی هستند. شاید بهترین راه برای رسیدن به زیبایی، زنده کردن زیبایی شخصی باشد.

زیبایی از ذهن آغاز می‌شود و آنچه ما را واقعا زیبا می‌کند، زیر پوست ماست؛ پرتو نوری در چشمان ما، یک لبخند یا یک حرکت در راه رفتن است؛ فقط کافی است به این نکته باور داشته باشیم و آن را بپذیریم. به‌جای جراحی، پیلینگ و رعایت نکات زیبایی، بهترین راه برای حفظ زیبایی این است که روند ظهور چروک و تغییر ظاهر را کند‌تر کنیم.

در کنار آنها شناختن محصولات گـونـاگــون زیبــایـی و دانسـتن استانداردهای آنها کمک می‌کند که زیبایی فردی بیشتر آشکار شود. در واقع، تمام مردم زیبا هستند؛ چه موهایشان بلوند باشد، چه مشکی، چه قهوه‌ای و چه چاق باشند یا لاغر، چه سفید و چه سبزه؛ کافی است کاری انجام دهیم که تمام جنبه‌های سلامت‌مان حفظ شود و در این راه رژیم‌های غذایی، مدیریت استرس و افزایش احساس مسئولیت برای انتخاب روش‌های زندگی اهمیت زیادی دارند.

ژکتاب «علم و دانش، زیبایی» نوشته ستار کاووسی، کتابی است که نکته‌های فراوانی از نظر علمی دارد و می‌تواند برای رسیدن به زیبایی مطلوب مؤثر باشد. این کتاب در سال1386 چاپ شده و قیمت آن 2200تومان است.

کد خبر 39050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز