همشهری آنلاین: تبلیغ محصولات دخانی به هر نحو و فروش آن به افراز زیر 18 سال ممنوع است.

 به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فروش محصولات دخانی به افراد زیر 18 سال و توسط آنها ممنوع است و فروشنده باید در صورت مشکوک بودن سن خریدار، مدرک شناسایی مبنی بر داشتن حداقل 18 سال سن را تقاضا کند.
همچنین مسئول اجرایی ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی، مدیران، کارفرمایان یا متصدیان اماکن مربوطه هستند.

بر اساس این گزارش، استعمال هر نوع ماده دخانی در اماکن عمومی از قبیل رستورانها، قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، فضاهای عمومی مهمانخانه‌ها، مهمانسراها، وسایل نقلیه عمومی و هر نوع مرکز و محل جمعی دیگر ممنوع است و متخلفین برابر قانون محکوم به پرداخت جریمه می‌باشند.

 همچنین، تبلیغ محصولات دخانی به هر نحو ممنوع است و هرگونه فعالیت یا اقدامی که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم در معرفی، تحریک و تشویق افراد به خرید و مصرف محصولات دخانی انجام شود، تبلیغ محسوب می‌شود و با متخلفین مطابق قانون برخورد می‌شود و کلیه محصولات و وسایل ضبط خواهد شد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بنا به مصوبه مهرماه 86 هیئت دولت به منظور حفظ سلامت عمومی و در راستای اجرای قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، با متخلفین برخورد جدی خواهد کرد. لذا هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جهت اجرای بهتر این قانون و ارتقای سلامت مردم و خانواده‌ها، مراتب تخلف را به پلیس 110 اعلام کنند.

استعمال دخانیات سالانه موجب مرگ 60 هزار نفر در کشور شده و سالانه بیش از 7000 میلیارد تومان در کشور صرف استعمال محصولات دخانی و درمان بیماری‌ها و معلولیت‌های ناشی از آن می‌شود.

کد خبر 38407

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز