همشهری آنلاین: احزاب، شخصیت ها، نهادها و ارگان های سیاسی اقدامات تروریستی روز گذشته در تهران را با انتشار بیانیه های مختلفی محکوم کردند.

واکنش های بین المللی به حوادث تروریستی در تهران

به گزارش ایرنا، در بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: حادثه تروریستی در تهران و حمله وحشیانه و کور به مردم روزه دار و بی دفاع در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی و به شهادت رساندن و مجروح ساختن عده‌ای از شهروندان عزیز کشورمان در ماه مهمانی خدا از سوی عناصری جانی و خودفروخته، حادثه‌ای تلخ بود.

این اقدام مذبوحانه و ضدانسانی که با هدف مخدوش کردن امنیت مطلوب و پایدار جمهوری اسلامی و سناریویی خام برای سرپوش گذاشتن و جبران شکست های مفتضحانه گروه تروریستی داعش در محور مقاومت اسلامی عراق و سوریه و ایجاد رعب و وحشت در ایران اسلامی صورت گرفت، نتیجه‌ای جز نمایاندن هر چه بیشتر چهره خبیث آمریکای جنایتکار و تروریسم وهابی - صهیونیستی نخواهد داشت.

مجلس خبرگان رهبری با عرض تسلیت و اعلام همدردی با خانواده‌های داغدار این حادثه تروریستی، این اقدام بزدلانه و کثیف را محکوم کرد و ضمن قدردانی از زحمات دستگاه های انتظامی و امنیتی از سربازان گمنام امام زمان (عج) خواست با حفظ هوشیاری، این موضوع را تا رسیدن به نتیجه مطلوب رسیدگی نمایند .

دراین بیانیه به مزدوران تروریست و حامیان منطقه ای و بین‌المللی آنان هشدار داده شده است که انقلاب اسلامی در طول حیات خود با تقدیم 17000 شهید ترور و مقاومت هشت ساله در جنگ تحمیلی نه تنها هراسی از این گونه اقدامات ندارد که حرکات موذیانه این چنینی روز به روز موجبات وحدت و انسجام مردم و حاکمیت را فراهم آورده است و بی شک پس از این حادثه ناجوانمردانه نیز بر وفاق و پشتیبانی آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دام ظله العالی افزوده خواهد شد.
همچنین عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود با ابراز تاسف نسبت به حادثه تلخ تروریستی تهران نوشت: تسلیت بابت شهادت هموطنان عزیز، مشت آهنین پاسخ کسانی است که پنجه به صورت آفتاب می زنند.
فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه ای با اشاره به اقدامات تروریستی روز گذشته در تهران آورده است: عملیات وحشیانه تروریست‌هایی که با شکستن حریم خانه ملت، قلب مردمسالاری دینی در جمهوری اسلامی و حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را هدف قرار دادند، نمایش عریان سبوعیت جماعتی بود که کینه‌های خود از ایران و اسلام را بار دیگر آشکار کردند.

گشودن رگبار به روی مردم بی‌گناه و به خاک و خون کشیدن کسانی که تنها جرمشان، ایرانی بودن است، نشان از حقد و کینه‌ای عمیق دارد. کینه ای که ملت ایران در طول تاریخ بارها آن را چشیده و هربار که دشمنی با خیال خام دست اندازی به حریم این خاک یا تهدید امنیت مردمان این سرزمین، دست به چنین اقداماتی زده، در مقابل عزم و اراده و وحدت و همیت این مردم، زانو زده و با خفت از خیالات خام خود عقب نشینی کرده است.

ملت بزرگ و سرافراز ایران که در چهار دهه اخیر، بزرگ ترین قربانیان تروریست‌های کوردل بوده اند، با همه این داغ‌های در دل نهفته به راه خود ادامه داده اند و سرنوشت شوم تروریستها و متجاوزان را نظاره کرده اند و برای درک بزرگی و سربلندی این ملت، چه دلیلی بهتر از این که داعشیان اینگونه از آنها کینه به دل دارند؟!

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ضمن محکوم کردن این عمل وحشیانه و ابراز همدردی و طلب صبر برای خانواده های شهدای این عملیات تروریستی و آرزوی شفای عاجل برای مجروحین این اقدام کور، بار دیگر بر اتحاد و انسجام ملی، که کارامدترین ابزار نظام جمهوری اسلامی در همه مقاطع از ابتدا تا کنون است، تاکید کرد.

اعضای فراکسیون امید در بیانیه خود به عنوان کسانی که درسالهای انقلاب و دفاع ، اتحاد و ایثار را از شهدا و بزرگان این مرز و بوم الگو گرفته‌اند، درکنار همه مردم کشور، بذل توان و جان خویش در حراست از وجب به وجب حریم این آب و خاک را وظیفه خود می‌دانند و در این راه بار دیگر عهد و پیمانی که با شما برای صیانت از حریم این مرز و بوم بسته اند را تجدید می ‌کنند.
حزب کارگزاران سازندگی نیز در بیانیه ای با محکومیت اقدامات تروریستی روز گذشته آورده است: سرانجام تروریسم تکفیری به عنوان مهمترین دشمن ایران اسلامی، میهن ما را نیز نشانه رفت و در حرکتی انتحاری، مجلس شورای اسلامی و آرامگاه رهبر فقید انقلاب اسلامی را هدف قرار داد.

این بیانیه افزود: داعش البته در دستیابی به هدف پلید خود ناکام ماند و تروریسم کور آن، با هوشیاری مقامات امنیتی و سیاسی ایران ابتر ماند. اما پرونده داعش نزد ملت ایران تازه باز شده است.

بر اساس این بیانیه، داعش از نظر گفتمانی، دشمن نه فقط دولت ایران که خصم ملت ایران و از این هر دو مهمتر، حریف تمدن و فرهنگ ماست.

حزب کارگزاران سازندگی افزود: ما معتقدیم برامدن بنیادگرایی در خاورمیانه محصول سیاستهای نادرست قدرتهای منطقه ای و بین المللی است.اول مرزهای استعماری خاورمیانه پس از جنگ جهانی دوم مرزهای خشم و خون شد و یکصد سال پس از معاهده ساکس - پیکو زخم آن جنگ بیگانگان بر پیکر خاورمیانه همچنان دیده میشود، تداوم دخالت در منطقه به صورت اشغال سرزمینها، صادرات اسلحه و حمایت از دولتهای مرتجعی که زادگاه بنیادگرایی شده اند عامل دوم این بلای خانمان سوز است
و سرانجام رژیم های غیردموکراتیک خاورمیانه که با سرکوب جامعه خود مانع از اقتدار و استقرار طبقات متوسط می‌شوند و بنیادگرایی را در دامان خود پرورش می دهند سومین عامل این بحران منطقه ای و جهانی است.

در این بیانیه آمده است:ما هرگز نخواستیم و نمی خواهیم انقلاب خود را با اسلحه صادر کنیم. دوستان ما در عراق و لبنان با صندوق رای به قدرت رسیده اند و هر گاه که اسلحه به دست گرفته اند، جز برای دفاع از خود نبوده است. در منطق ما دفاع از مردم بحرین و یمن و حتی فلسطین تنها و تنها بر اساس نظریه حاکمیت ملی آنان و منافع ملی ایران ممکن است.

کد خبر 372573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha