چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سومین مقصد از سفر ۹ روزه‌اش که با عربستان شروع شد، دیروز در واتیکان با پاپ دیدار کرد.

اين ديدار هم مانند دو مقصد قبلي سفرهايش، پرحاشيه و براي رسانه‌ها جالب توجه و خبرساز بود. ترامپ و پاپ در ايام تبليغات انتخاباتي آمريكا جدال لفظي سختي با هم داشتند. پاپ با اشاره به شعارهاي انتخاباتي ترامپ درباره ساخت ديوار در مرز با مكزيك و اخراج مهاجران گفته‌بود، مردي كه به جاي ساختن پل به‌دنبال ساختن ديوار است، مسيحي نيست.

ترامپ هم در پاسخ در توييتر نوشته‌بود، براي يك پاپ متولد آرژانتين كه نماينده تنها نيمي از دو ميليارد مسيحي جهان است، زير سؤال بردن اعتقاد مذهبي يك نفر باعث رسوايي است. به‌دنبال اين تبادل حملات لفظي، ديدار ديروز ترامپ از واتيكان و ملاقات خصوصي با پاپ زير ذره‌بين رسانه‌ها قرار داشت.

تصاويري كه از اين ديدار منتشر شده نشان مي‌دهد پاپ چندان هم ميزباني گرمي از رئيس‌جمهور آمريكا به عمل نياورده‌است. همچنين به نوشته رسانه‌ها، ترامپ به پاپ گفته يادش نرفته از او چه حرف‌هايي شنيده است. پاپ به ترامپ هديه داده و در مقابل هديه‌اي هم دريافت كرده‌است. در اين ديدار علاوه بر سخنان و نحوه ملاقات ترامپ و پاپ، لباس ملانيا ترامپ و همچنين دختر ترامپ ايوانكا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌است.

  • آرزوي صلح بدون طرح صلح

روزنامه نيويورك تايمز با اشاره به سفر ترامپ به سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين و سخنراني‌هاي او و ديدارهايش با محمود عباس و بنيامين نتانياهو نوشت، اگر چه رئيس‌جمهور آمريكا اسرائيل را با اميد به صلح در خاورميانه ترك كرد، اما در عمل نشان داد طرحي براي اين صلح ندارد. ترامپ در اين سفر گفت شنيده است توافق صلح فلسطين كار دشوار و پيچيده‌اي است اما او اينطور فكر نمي‌كند. در مذاكرات ترامپ با مقامات فلسطين و رژيم صهيونيستي، جردكوشنر داماد ترامپ هم حضور داشت. او يهودي است و ترامپ گفته‌است مي‌تواند صلح را در فلسطين برقرار كند.

کد خبر 371291

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha