همشهری آنلاین: سفیرجمهوری اسلامی ایران درعراق دوشنبه شب 28 آبان در دیدار با خانواده زندانیان ایرانی دربند زندان‌های تحت نظارت آمریکا در بغداد گفت: خواسته صریح ما آزادی سریع تمامی زندانیان ایرانی است.

به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: از اینکه تلاش های ما برای ملاقات خانواده زندانیان ایرانی با عزیزان خود به بار نشست، خداوند را بیش از پیش شاکریم.

وی خطاب به خانواده‌های زندانیان ایرانی افزود: بر اساس آنچه شما ابراز داشته‌اید حال عزیزانتان خوب بوده است و امیدواریم با ادامه تلاش‌ها شاهد آزادی هرچه سریعتر تمام آن‌ها باشیم.

کاظمی قمی گفت: اظهارات مقام‌های عراقی برای آزادی هرچه سریع تر اتباع ایرانی درست است و آن‌ها تمامی تلاش خود را برای تحقق این خواسته به حق جمهوری اسلامی ایران به کار بسته‌اند.

وی افزود: در دیدار قبلی که با دیپلماتهای ایرانی دربند داشتم آنها آمادگی خود را برای ادامه کار در کنسولگری اربیل عراق اعلام داشتند.

سفیر کشورمان در عراق افزود: دیدار خانواده‌های زندانیان ایرانی با عزیزان خود فرصتی مغتنم بود، هرچند موقعیت و وضعیت زندان با ناملایمات خاص همراه است اما روحیه بالای زندانیان ایرانی این محیط را برای آنان قابل تحمل کرده بود.

وی افزود: تمامی ایرانیانی که به نوعی در عراق مشغول فعالیت هستند با قبول شرایط سخت این کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تمامی مسایل و مشکلات را به جان و دل می‌خرند.

کاظمی قمی با اشاره به آزادی ‪ ۹‬تن از اتباع ایرانی در هفته گذشته تصریح کرد : آزادی این افراد خط بطلانی بر ادعاهایی بود که از سوی مقام‌های آمریکایی عنوان می‌شود و بر همگان ثابت شد که اظهارات عزیزان ما منطبق بر حقیقت بوده است و امیدواریم به زودی شاهد آزادی بقیه زندانیان باشیم.

وی افزود: در گفت و گوهایی که با مقام‌های بلندپایه عراقی داشتیم آنها با تاکید بر ادامه تلاش‌های خود برای آزادی هرچه سریع تر این عزیزان، از وضعیت پیش آمده اظهار شرمندگی کردند.

کاظمی قمی گفت : امیدواریم شرایطی پیش بیاید که بااستقرار ثبات در عراق بهانه‌ای برای ادامه اشغال این کشور نماند و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این کشور در تمامی زمینه‌ها باشیم.

وی افزود: بر اساس آخرین اظهارات مسوءلان آمریکایی در عراق، امکان ملاقات ماهانه زندانیان ایرانی با وابستگان خود فراهم شده است اما امیدواریم به زودی شاهد آزادی تمام این زندانیان باشیم.

وی افزود: بر اساس مستندات موجود، آخرین آمار زندانیان ایرانی دربند نیروهای آمریکایی در عراق شامل سه دیپلمات ، سه کارمند دولتی و ‪ ۲۰‬تا ‪۲۵‬ تبعه عادی است.

سفیر کشورمان در پایان، بار دیگر به تمامی اتباع ایرانی توصیه کرد که از ورود غیرقانونی به خاک عراق تحت هر عنوانی پرهیز کنند.

کد خبر 37053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز