همشهری آنلاین: با حضور مسئولان کشوری و استانی ۳۷ طرح عمرانی برکت، در مناطق مختلف شهرستان اندیمشک کلنگ‌زنی شد.

به گزارش روابط عمومي بنياد بركت، عمليات اجرايي 37 طرح عمرانی بنياد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، شامل 20 مدرسه، 10 مسجد، 5 خانه‌ی عالم و 2 طرح بهداشتی، با حضور مديرعامل بنياد برکت، استاندار خوزستان، نماینده‌ی مردم اندیمشک و ریيس کميسيون انرژي مجلس، فرماندار اندیمشک و جمعی از مسئولان محلی و استانی آغاز شد. این پروژه‌‌ها براساس تفاهم‌نامه‌ی پاییز 95 رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با استاندار خوزستان اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت، در آیین آغاز عملیات اجرایی اين طرح‌ها در شهر آزادی از توابع شهرستان اندیمشک، گفت:‌ بنیاد برکت توسعه و رفع محرومیت کشور را در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار داده است و کلنگ‌زنی امروز طرح‌های عمرانی اندیمشک بیانگر تحقق اهداف این بنیاد در استان و شهرستان است.

وی افزود: علاوه بر 37 طرحی که عملیات اجرایی آن‌ها با اعتبار 17 میلیارد و 400 میلیون تومان امروز در اندیمشک آغاز شده است، یک هزار میلیارد ریال نیز با اتکا بر ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی و با هدف اشتغال جوانان و معیشت پایدار آن‌ها برای توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی در این شهرستان با کمک سایر دستگاه‌ها و نیز بخش خصوصی در اندیمشک هزینه می‌شود و به زودی شاهد توسعه‌ی اقتصادی این شهرستان خواهیم بود.

نوروزی بیان کرد: امروز توسعه‌ی اقتصادی یک ضرورت مهم برای توسعه‌ی کشور است و مقام معظم رهبری به تحقق آن نگاه ویژه دارد و به همین جهت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بخش‌های مختلف کشور، ایجاد یک میلیون شغل جدید در کشور را برای چهار سال آینده هدف‌گذاری کرده است.

عارف نوروزي با اشاره به شرايط استان خوزستان، گفت: یکی از مشکلات مهم استان خوزستان اشتغال و فعال‌سازی تولید است. هنوز زخم‌های کهنه‌ای از محرومیت و آثار جنگ تحمیلی بر پیکر خوزستان برجای مانده و این زخم‌ها به‌طور کامل التیام نیافته است.

  • توجه بنياد به طرح نيروگاه سيكل تركيبي

همچنين فريدون حسنوند، نماينده مردم انديمشك در مراسم گفت: بنیاد برکت امروز مرکز اجرای طرح‌های عظیم عمرانی در کشور است و با پی‌گیری‌های انجام گرفته علاوه بر 37 طرح عمرانی در حوزه‌ی فرهنگی، آموزش و بهداشت، اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی را مورد توجه قرار داده است.

حسنوند بیان کرد: علاوه بر آغاز 37 طرح عمرانی توسط بنیاد برکت، به زودی عملیات اجرایی 50 طرح شاخص عمرانی دیگر برای توسعه‌ی اندیمشک، آغاز می‌شود تا شرایط توسعه‌ی پایدار شهرستان در حوزه‌های مختلف، بیش از گذشته فراهم شود.

کد خبر 367692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha