همشهری آنلاین: رییس سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه جلوی ورود هزاران تن برنج وارداتی غیرسالم را به بازار گرفتیم و دیگر کسی جرات ندارد که کالاهای آسیب‌رسان به سلامت مردم را وارد کشور کند و خدمات این حوزه را زیر سوال ببرد.

رییس سازمان غذا و دارو

 به گزارش همشهري آنلاين،  دكتر رسول ديناروند، در دیدار نوروزی وزیر بهداشت با مسئولان و کارکنان سازمان غذا و دارو که در ساختمان این سازمان برگزار شد، اظهار داشت:در سال پایانی دولت، باید پاسخگوی عملکرد این سازمان باشیم. کارنامه سازمان غذا و دارو به نحوی است که در برابر مردم و پیشگاه الهی قابل دفاع است و در طول سه سال و نیم گذشته، خدمات ارزشمندی را انجام داده است.

او افزود: در سازمان غذا و دارو تلاش کردیم تا حداکثر تلاش خود را در جهت سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت انجام دهیم و وقتی وضعیت موجود را با سال 92 مقایسه می‌کنیم، خوشبختانه به هیچ عنوان با بحران و کمبود اقلام دارویی روبرو نیستیم.

دیناروند اضافه کرد: در سال 92 شاهد کمبود برخی داروهایی بودیم که بسیار ساده و پیش پا افتاده بودند اما امروز علاوه بر تامین داروی مورد نیاز و کنترل قیمت آن، قیمت تجهیزات پزشکی و داروهای وارداتی به ترتیب 70 و 20 درصد کاهش پیدا کرده است اما برخی افراد، نقاط قوت و خدمات دولت را زیر سوال می‌برند.

او  با اشاره به دیدار وزیر بهداشت و اعضای شورای معاونین وزارت بهداشت با رییس جمهور، خاطرنشان کرد: دکتر روحانی از خدمات وزارت بهداشت تقدیر کرد و از آن به عنوان وزارتخانه ای یاد کرد که باید به آن افتخار کرد زیرا سلامت، اولویت اصلی دولت یازدهم است و رضایتمندی مردم از وزارت بهداشت به طور قابل توجهی افزایش یافته که بخش عمده آن، مدیون سیاست گذاری و پیگیری‌های وزیر بهداشت، مسئولان و مدیران این وزارتخانه و خانواده بیش از 400 هزار نفری حوزه سلامت است.

رییس سازمان غذا و دارو، یادآور شد: در حوزه غذا، اقدامات بسیار ارزشمندی در کشور انجام شد و در سال گذشته، در سه مجمع معتبر بین المللی حضور یافتم و تجربیات ارزشمند کشور را در حوزه‌هایی مانند چراغ راهنمای غذایی، کاهش اسیدهای چرب ترانس و روغن پالم و همچنین کنترل برنج‌های وارداتی را به سایر کشورها انتقال دادم و وضعیت ایران در این حوزه، در  دنیا، مناسب بود.

کد خبر 366040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha