سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری دو - پریسا زاهدی: یکی از پایه‌ای‌ترین ابزارآلات و وسایل مورد نیاز فروشندگان موادغذایی یا کسانی که قصد دارند وارد این حوزه شغلی شوند یخچال فروشگاهی است.

یخچال

اگر فروشگاه مواد غذايي داريد مي‌دانيد كه يخچال‌‌هاي فروشگاهي در ابعاد و شكل‌هاي هندسي متفاوت در بازار وجود دارند. در صنعت ساخت يخچال تنوع محصولات بالاست. همين تنوع، انتخاب را سخت‌تر كرده است. اما هنگام خريد به چه فاكتورهايي توجه كنيم كه زودتر تصميم بگيريم؟ 3 فاكتور اوليه وجود دارد كه ابتدا بايد آنها را بررسي كرد.

  • چند مدل پركاربرد يخچال متناسب با كار

يخچال‌هاي ويتريني
اين يخچال براي به نمايش گذاشتن انواع مواد غذايي است. مدل‌هاي جديد اين يخچال در «جلو باز شو» دارد كه از لحاظ زيبايي و سهولت در چينش كالا و برداشت كالا توسط مشتري هم زيبا و هم راحت است. معمولا اين يخچال داراي انباره است و اندازه طولي استاندارد آن 2متر است.

يخچال سوپري دوطرف نما
اين يخچال‌ها هم مثل يخچال‌‌هاي ويتريني هستند. در اين يخچال‌ها دوطرف داراي شيشه است كه يك طرف در يخچال و طرف ديگر نماي آن است. از اين يخچال در فروشگاه‌هاي مواد پروتئيني بسيار پركاربرد است؛ چون هم براي مرغ از آن استفاده مي‌شود و هم براي فروش سوسيس و كالباس.

يخچال قصابي پشت بسته
انتقال برودت در اين يخچال بايد به‌صورت طبيعي باشد زيرا اگر از فن در آن استفاده شود باعث خشكي گوشت و سياه شدن آن مي‌شود. فراموش نكنيد كه اين يخچال بايد داراي ساختار فلزي قوي باشد تا بتوان بدون هيچ مشكلي به آن لاشه آويزان كرد. بهتر است ورق استفاده شده درون اين يخچال از استيل باشد تا دچار زنگزدگي نشود. وجود انباره زير يخچال مي‌تواند به كاربر آن براي نگهداري از پسماند كمك كند. از انواع آن 2‌در: يك در بالا و يك در در قسمت انباره يا 4 در: 2 در بالا و 2 در پايين و 6در: 3 در بالا و 3در پايين است.

يخچال سوپري پشت بسته
اين يخچال تقريبا شبيه يخچال قصابي است، با اين تفاوت كه وجود طبقات جهت چيدمان كالا مهم است. گردش برودت در آن، هم مي‌تواند به‌صورت اجباري باشد و هم به‌صورت طبيعي.

فريزرهاي ايستاده سوپري
فريزرهاي ايستاده سوپري هم مانند يخچال‌هاي سوپري پشت بسته هستند كه در مدل‌هاي تك در و 2‌در و 3در ساخته مي‌شوند. در اين فريزرها طبقات نيز لوله‌كشي شده و وسيله خوبي براي نگهداري بستني و ديگر مواد منجمد هستند.

فريزرهاي صندوقي
در نوع قديمي آن واني وجود داشت كه در آن يك سكو به چشم مي‌خورد، محل نصب موتور هم زير همين سكو قرار داشت اما در مدل‌هاي جديدتر، اين سكو حذف و محل نصب موتور به زير وان منتقل شده است. در مدل‌هاي جديد، در به‌صورت ريلي و با ديد كامل تعبيه شده است. برودت در اين سيستم به وسيله لوله‌هاي مسي‌اي است كه به بدنه وان لحيم شده تا هواي سرد فريزر تأمين شود.

  • نكات خريد

بازده انرژي: يخچال‌‌هاي بزرگ‌تر به‌مراتب انرژي بيشتري مصرف مي‌كنند، اما يخچال‌هايي كه با قابليت صرفه‌جويي در مصرف انرژي ساخته مي‌شوند در طولاني مدت موجب صرفه‌جويي در بسياري از هزينه‌ها مي‌شوند و اين بزرگ‌ترين مزيت آنهاست.

چرخ: حتي كوچك‌ترين يخچال‌‌ها هم سنگين هستند و جابه‌جايي‌شان سخت است. مدل‌هاي چرخدار مخصوصا براي سوپرماركت‌ها و بيمارستان‌ها بسيار مناسب است چرا كه حركت‌دادن آنها بسيار آسان‌تر است.

دسترسي : تعداد درهاي يخچال بسيار مهم است. بعضي از يخچال‌ها 2در هستند. يكي جلو و ديگري عقب يخچال. اگر يخچال در وسط فروشگاه قرار بگيرد اين قابليت بسيار مفيد است. از اين طريق مشتري‌ها مي‌توانند از هر دو طرف به مواد‌غذايي درون يخچال دسترسي پيدا كنند بدون اينكه بخواهند به سمت ديگر بروند.

کد خبر 365979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha