سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارات اخیر رایس گفت: اینگونه اظهارات مقامات امریکایی، اظهارات جدیدی نیست.

سید محمدعلی حسینی درباره اظهارات اخیر رایس مبنی بر آمادگی برای مذاکره با ایران به شرط تعلیق غنی سازی اورانیوم گفت: اینگونه اظهارات مقامات امریکایی، اظهارات جدیدی نیست و نگرش آنان به پیشرفت و ترقی ملت ایران همواره منفی بوده است.
 
  
 به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمدعلی حسینی افزود: در عمل آنچه تاکنون از دولتمردان آمریکایی مشاهده شده، استمرار اقدامات خصمانه و نادیده گرفتن حقوق قانونی، لجاجت در تضییع دستاوردهای علمی و فناوری و تلاش برای تخریب افتخارات فرهنگی و تمدنی ایرانیان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تغییر بنیادین رویکردهای گذشته نباید با پیش شرط همراه باشد، اظهار داشت: کدام دولت است که قادر باشد حق و حقوق مسلم، قانونی و سرنوشت ساز ملت خویش را در معرض معامله بگذارد و در مقابل تاریخ و مسئولیت های خطیر ملی پاسخگو نباشد؟

حسینی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مسئولیت های مبتنی بر قانون اساسی و مطالبات مردم قادر نیست ذره ای از این حق و حقوق که کاملاً در چارچوب مقررات و قوانین بین المللی است، قصور کند.

کد خبر 36489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز