شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری دو - مریم سمائی: متن نامه ارسالی‌شان با کمی ویرایش این بود: «به نام خدا. سلام علیکم. ما از شما خواهشمندیم که برای ما دانش‌آموزان روستای سیف‌آباد که ۳۰نفر هستیم مدرسه بسازید.

نامه‌ای  به یک جهادگر

ما مجبوريم براي مدرسه، به طغر برويم كه حدود 6كيلومتر تا اينجا فاصله دارد. در مسير ما 7رودخانه است كه هر وقت باران بيايد نمي‌توانيم به مدرسه برويم و از درس عقب مي‌افتيم. پس لطف كنيد براي ما دانش‌آموزان محروم و فقير اين روستا فكر مدرسه باشيد تا ما اذيت نشويم تا بتوانيم راحت درس بخوانيم. با تشكر. دانش‌آموزان نيازمند سيف‌آباد».

بچه‌ها تنها اميدشان آقاي الطافي بود. جهادگر 25ساله‌اي كه به روستايشان سفر كرده بود و پاي درددل‌هايشان نشسته بود. حالا همين جهادگر جوان بنياد خيريه موج مهرباني را بنا نهاده تا كمك‌رسان همشهريانش باشد.

اين جهادگر جوان در اين‌باره مي‌گويد: از اهالي شهرستان جهرم هستم و از دوران مدرسه در گروه‌هاي جهادي فعاليت مي‌كردم. روستاي سيف‌آباد را هم از همان‌موقع‌ها مي‌شناختم و با مشكلاتش آشنا بودم. اردوي جهادي گروه شهيد حسنعلي رحمانيان چندبار در همان محدوده برگزار شد تا اينكه در سال 93 با يكي از جهادگران تصميم گرفتيم كه بنياد خيريه‌اي ايجاد كنيم و از اين طريق به مردم محروم اين مناطق كمك كنيم.

او درباره وضعيت روستاي سيف‌آباد شهرستان جهرم مي‌گويد: اين روستا يكي از دورترين و صعب‌العبورترين روستاهاي شهرستان جهرم استان فارس است كه در كوهستان واقع شده و از كوچك‌ترين امكانات بي‌بهره است. اين روستا كه هم‌مرز بشاگرد است 60خانوار دارد كه شغل بيشتر آنها دامداري است و تمام هزينه‌هاي زندگي را از اين راه به‌دست مي‌آورند. اين روستا خانه بهداشت، آب آشاميدني مناسب، گاز و... ندارد و تنها امكاني كه به تازگي وارد روستا شده، برق است كه خوشحالي اهالي را به‌دنبال داشته. خانه‌هاي روستا هم تا چند وقت پيش سنگچين بود و سقفش با برگ پوشانده مي‌شد كه با همت بنياد مسكن، تعدادي از خانه‌ها به‌صورت بلوكي احداث‌شده و اين مشكل تا حدودي رفع شده است. دانش‌آموزان اين روستا هنوز مدرسه ندارند و براي رفتن به مدرسه مجبورند كيلومترها با پاي پياده طي كنند تا به روستاي طغر برسند و در مدرسه كوچك آنجا درس بخوانند. هم‌اكنون اين روستا حدود 40دانش‌آموز ابتدايي و پيش‌دبستاني دارد كه براي آموختن درس با مشكل مواجهند.

الطافي مي‌گويد: دانش‌آموزان اين روستا در مرداد‌ماه براي ما نامه نوشتند و خواستند كه به كمكشان بياييم و برايشان مدرسه بسازيم، با پيگيري‌هاي انجام شده قرار بر اين شد كه برآورد هزينه كنيم و از خيرين بخواهيم در اين امر نيك شركت كنند. بعد از فراخوان ساخت مدرسه، مردم نيكوكار ما از هزار تومان تا 50هزار تومان، بنا به توان خود در اين كار شركت كردند. خوشبختانه طي اين مدت مبلغ مورد نياز براي سفارش و آماده‌سازي‌ مدرسه پيش ساخته (كانكس) با همت 536 نيكوكار جمع‌آوري شد و به اميد خدا فروردين‌ماه اين كانكس به روستاي سيف‌آباد منتقل مي‌شود.

او تنها مشكل حال حاضر را حمل‌ونقل اين كانكس به‌دليل صعب‌العبوربودن مسير عنوان مي‌كند و مي‌گويد: روستاي سيف‌آباد مسير مناسبي براي انتقال كانكس ندارد. افراد هم براي تردد يا بايد با پاي پياده بروند و يا از ماشين‌هاي شاسي بلند استفاده كنند. براي همين با هلال احمر و فرمانداري نامه‌نگاري كرديم كه بالگرد در اختيارمان قرار دهند تا بتوانيم اين مدرسه پيش‌ساخته را به روستا انتقال دهيم.

اين جهادگر مي‌گويد: اميدوارم به ياري خدا بچه‌هاي روستاي سيف‌آباد در سال جديد تحصيلي در مدرسه روستاي خودشان درس بخوانند و به آرزويشان برسند.

ما با آموزش و پرورش هم صحبت كرده‌ايم كه به اين مدرسه معلم اعزام كند چرا كه بنا داريم شيفت صبح را مختص دانش‌آموزان ابتدايي و شيفت عصر را به دانش‌آموزان راهنمايي اختصاص دهيم.

الطافي، از هدف اصلي بنا نهادن خيريه موج مهرباني كه ساخت مدرسه و كمك به تحصيل دانش‌آموزان محروم است هم مي‌گويد و ادامه مي‌دهد: تا‌كنون يك مدرسه يك كلاسه در يكي از روستاهاي شهرستان قصرقند سيستان و بلوچستان ساخته‌ايم و سعي داريم با همت نيكوكاران اين مسير را ادامه دهيم.

کد خبر 364611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha