سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

مدیرکل دفتر حــفاظت، شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره علت مرگ پلنگی که در منطقه جنگلی بهشهر گرفتار تله شده بود، گفت: احتمالا حیوان پیش از گرفتاری در تله با ضربه‌های متعددی مورد حمله قرار گرفته است.

پلنگ

علي تيموري، مديركل دفتر حفاظت، شكار و صيد سازمان حفاظت محيط‌زيست در عين حال تأكيد كرد كه علت مرگ به‌صورت قطعي هنوز مشخص نيست و موضوع در دست بررسي است. وي با بيان اينكه پلنگ مذكور عصر ۱۰ اسفندماه در منطقه جنگلي شهرستان بهشهر از طريق بيهوشي زنده‌گيري شد و به كلينيك خصوصي جهت انجام راديولوژي و عكسبرداري از اندام‌هاي حركتي و ستون‌فقرات و جمجمه منتقل شد، اظهار كرد: پس از اعلام نتيجه عكسبرداري و عدم‌وجود شكستگي، پلنگ آسيب‌ديده به پناهگاه حيات‌وحش سمسكنده جهت ادامه درمان منتقل شد اما اين پلنگ در نهايت ۱۵ اسفندماه تلف شد.

تيموري با اشاره به اينكه پلنگ مذكور در تله نصب شده توسط كشاورزان و مردم بومي براي مقابله با گراز گرفتار شده بود، اظهار كرد: از تمام كشاورزان، مردم بومي و روستاييان درخواست مي‌كنيم كه از هرگونه اقدام به تله‌گذاري يا حمله و وارد كردن ضربه به‌گونه‌هاي حيات وحش به‌ويژه گونه‌هاي ارزشمندي همچون پلنگ كه ازجمله گونه‌هاي در معرض تهديد ايران نيز هست، جدا خودداري كنند.

کد خبر 364236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha