شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

پوران درخشنده: معمولا برای دادن خبرهای تلخ پیش‌قدم نمی‌شویم.

پوران درخشنده

دلمان نمي‌خواهد خبر تلخي را به ديگران بدهيم و تا آنجا كه بشود از آن پرهيز مي‌كنيم. در نقطه مقابل، در دادن خبرهاي خوش و اميدبخش از يكديگر سبقت مي‌گيريم. اين طبيعي است كه دوست نداشته باشيم دلي را برنجانيم و در عوض علاقه‌مند به خشنودكردن ديگران باشيم. در حوزه تحليل‌هاي اجتماعي هم قطعا هيچ فردي دوست ندارد، جامعه را نگران و نااميد سازد ولي از سوي ديگر دادن گزارش‌هاي شيرين اما غلط، جامعه را به سراشيبي سقوط مي‌كشاند.

شخصا اين رسالت را بر دوش خود احساس مي‌كنم كه در هشداردادن نسبت به بحران‌هاي اجتماعي، ترديد نكنم. اين وظيفه‌اي است كه جامعه بر دوش من به عنوان هنرمند گذاشته چه در حوزه فيلمسازي و چه در زمينه طرح موضوعات اجتماعي در رسانه‌ها، هدفم از طرح مشكلات، هشداردادن به مسئولان و مردم است تا به جامعه‌‌اي پرنشاط و سالم برسيم؛ جامعه‌اي كه رسيدن به آن آرزوي همه ماست. هر چند واقعيت‌هاي تلخي كه پيرامون‌مان مي‌بينيم متأثرمان مي‌سازد ولي براي بهبود شرايط، بايد دردها را فرياد بزنيم تا راه چاره‌اي برايشان يافته شود.

متأسفانه در جامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه به‌راحتي در آن از پديده‌اي چون ازدواج سفيد حرف زده مي‌شود. گاهي وقت‌ها چنان عادي و راحت كه گويي با اتفاقي كاملا طبيعي مواجهيم. جامعه‌اي كه در آن طلاق عاطفي گسترش بسيار نگران‌كننده‌اي به خود گرفته. آنقدر كه به عنوان فيلمساز تصميم گرفتم از فرصتي كه هـر 5-4سال يك‌بار برايم پيش مي‌آيد استفاده كنم و درباره اين پديده زشت فيلم بسازم.

به عنوان فيلمساز همواره خانواده را در كانون توجه خود قرار داده‌ام. خانواده‌اي كه فرد در دل آن رشد مي‌كند و به جامعه مي‌آيد و اگر كانون يك خانواده سست باشد، اين جامعه است كه آثار زيانبار چنين رخدادي را تجربه مي‌كند. اگر پاي صحبت بسياري از بزهكاران بنشينيم مي‌بينيم كه اغلب آنها از دل خانواده‌هايي آشفته و به‌هم‌‌ريخته بيرون آمده‌اند. خانواده‌هايي كه اگر كانون مهر و محبت باشد به احتمال قوي فرزندان شايسته‌اي از دلشان تحويل جامعه داده مي‌شود.

در بحث طلاق عاطفي، جداي از فرزندان، خود زوجين را هم بايد در نظر گرفت. فاصله‌گرفتن زن و شوهر از يكديگر آسيب‌هاي رواني، اجتماعي و در مواردي اخلاقي را در پي دارد كه شايد نتوان آنها را به‌سادگي جبران كرد. گاهي وقت‌ها عده‌اي به گونه‌اي برخورد مي‌كنند كه گويي ترجيح مي‌دهند درباره معضلات اجتماعي و بحران‌هاي خانوادگي خيلي در سطح رسانه‌ها صحبتي مطرح نشود. در حالي كه با پنهان‌كردن زخم، تنها موجب عميق‌ترشدن و خداي ناكرده عفوني‌شدن آن مي‌شويم. به‌جاي مخفي‌كردن زخم‌ها بايد در پي درمانشان باشيم.

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 363967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha