مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سامانه 137 شهرداری تهران از آغاز اجرای طرح جهادی زمستانه در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران با هدف آمادگی در هنگام بارش برف و باران در فصول سرد سال به زودی خبرداد

علیرضا ربیعی گفت : سیستم نظارتی سامانه 137 در قالب اکیپ های ناظر موتور سوار از سال جاری راه اندازی شده است. پس از دریافت پیام شهروندان و ثبت آن در سامانه اکیپ های موتورسوار با بازدید از محل، صحت و سقم درخواست‌ها را بررسی کرده و در صورت تایید نحوه اجرا از سوی مناطق را نیز پیگیری می‌کنند.

رئیس سامانه 137 شهرداری تهران طی نشست مطبوعاتی که به منظور بررسی عملکرد این سامانه در دور دوم اجرای طرح جهادی 137 برگزار شد، گفت: در آمارگیری که از طریق سایت بازخورد در خصوص میزان رضایتمندی از نحوه پیگیری و رسیدگی به درخواست شهروندان تهرانی که با سامانه 137 تماس گرفته بودند، به دست آمده بیانگر رضایتمندی 77 درصدی شهروندان در مناطق 22 گانه بوده که نسبت به سال قبل این میزان افزایش داشته است همچنین در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به سال قبل با افزایش 11 درصدی رشد پیام مواجه بوده ایم.

وی با اشاره به فعال کردن سیستم‌های نظارت و کنترل در راستای ارتقاء کیفیت اجرای درخواست‌های شهروندان در دور دوم طرح جهادی 137 در مناطق 22 گانه، گفت : از ابتدای راه اندازی سامانه 137 همواره گروه آسفالت بیشترین درخواست شهروندان تهرانی از137 بود درحالیکه طی 6 ماهه اول امسال آسفالت در رده چهارم قرار گرفته است و به جای آن جمع آوری خاک و نخاله و زباله و نصب مخازن زباله به عنوان بیشترین درخواست شهروندان تهرانی از 137 در رده اول قرار گرفته است.

ربیعی  در مورد اقدامات این حوزه برای پیشگیری از وقوع آبگرفتگی در هنگام بارندگی در سطح شهر گفت: از یک ماه گذشته طرح جهادی همسطح سازی دریچه‌ها و لایروبی انهار در مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا شد اما یکی از مشکلات پیش رو شکل هندسی و معماری انهار است که برخی از آنها ظرفیت عبور آب را ندارند و باید کف سازی برای آنها صورت گیرد بنابر این ابتدا باید حوزه فنی و عمرانی مناطق این مشکلات را برطرف کنند تا اقدامات حوزه خدمات شهری در خصوص پیشگری از آبگرفتگی ها نیز موثر باشد.

وی ادامه داد: ما ادعا نداریم که در هنگام بارندگی مشکلی در زمینه آبگرفتگی نخواهیم داشت اما بر اساس دستورالعملی که از سوی معاونت خدمات شهری به مناطق 22 گانه ابلاغ شده تلاش می شود که با امکانات موجود در حد امکان نقاط ضعف را برطرف کنیم. 

ربیعی از اجرای طرح جهادی مبارزه با موش در دو منطقه 19 و 20 شهر تهران که در حال حاضر با بیشترین مشکل در این زمینه مواجه هستند ، خبر داد و تصریح کرد: از آنجا که این دو منطقه کانون این جانور موذی هستند و به جهت نزدیکی به عامل انتقال وبا، طرح مبارزه با حیوانات موذی به زودی در این دو منطقه اجرا می شود.  

ربیعی گفت: در شش ماهه اول سال جاری 90.6 درصد خواسته شهروندان که از طریق سامانه 137 مطرح شده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و کمتر از 10 درصد پیام ها باقی ماند که به دلیل زمان بر بودن و یا نیاز به کار کارشناسی و بررسی بیشتر ، اجرا نشده است .

ربیعی همچنین از اجرای آزمایشی طرح 137 یاران در سه مقطع ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان خبردادو  افزود : اقشار مختلف ازج مله دانشگاهیان، خبرنگاران  وشهروندان علاقمند و فعال می‌توانند در صورت تمایل به همکاری با سامانه 137 این سامانه را در شناسایی مشکلات یاری کرده  وبا دریافت کد‌های مخصوص به عنوان بازوی این سامانه بر اجرای درخواست های شهروندان نظارت کنند. 

رئیس سامانه 137 شهرداری تهران با بیان اینکه در مجموع در قیاس با کل تماس‌ها کمتر از یک درصد پیام ها به شکایت مربوط می‌شد، گفت: نمی‌توان انتظار داشت که شاکیان ما به صفر برسد زیرا وقتی شهروندی با 137 تماس می‌گیرد و بیان می‌کند که محله‌اش نیاز به آسفالت دارد وقتی کارشناس به محل مراجعه می‌کند گزارش می‌دهد که آسفالت در اولویت نیست بنابر این وقتی به این خواسته رسیدگی نمی‌شود شهروند از آنجا که همچنان معتقد به عدم رسیدگی است در زمره شاکیان قرار می‌گیرد.

ربیعی با اشاره به محدودیت‌هایی که سامانه 137 برای اجرای درخواست‌های شهروندان با آن مواجه است گفت: به عنوان مثال در طول اجرای طرح جهادی 137 به حدی حجم پخش آسفالت در سطح مناطق زیاد بود که حتی تولید کارخانجات تولید کننده آسفالت هم پاسخگو نبود و این امری است که دیگر دست بنده  ویا شهردار تهران نیست و باید سایر نهادها نیز همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

ربیعی در خصوص مشکل سوخت برای ماشین آلات خدمات شهری نیز افزود : کمبود سوخت برای ما نیز که در مرکزیت قرار گرفته‌ایم و کارهای ستادی را انجام می‌دهیم مشکل ساز شده است پس قطعا این شرایط برای مناطق که پیگیری کارهای اجرایی هستند، دشوار تر خواهد بود.

کد خبر 36311

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز