گروه ورزشی: همچنان که پرسپولیس آهسته آهسته از روی جایگاه نخست لیگ برمی‌خیزد تا تیم‌های دیگر خود را به آن برسانند، حبیب کاشانی هم از برخاستن از روی صندلی مدیریتی باشگاه سخن می‌گوید تا فرد دیگری جایگزین او شود.

پرسپولیس در 4 دیدار اخیر خود، دیگر آن قهرمانی نیست که افشین قطبی با فارسی بریده بریده‌ای از آن نام می‌برد. گرچه هنوز در جایگاه نخست جدول لیگ قرار دارد اما بازگشت سپاهان به لیگ با 4 دیدار عقب‌افتاده و دیگر تیم‌هایی که هر روز می‌برند، طعم شیرین اولی را به بی‌طعمی و سپس تلخی تبدیل خواهد کرد؛ موضوعی که بسیاری از تیم‌های دیگر منتظر آن هستند.

 اما در این میان سخن از استعفا و کناره‌گیری حبیب کاشانی، معادله‌ای مجهول است که گفت‌وگوی رسانه‌ای او راه‌حل مسئله نیست، چه سخنان حبیب کاشانی بر ابهام ماجرا می‌افزاید، تا آنجایی که او برخی مشکلات را عامل جدایی می‌داند اما از سخن گفتن در مورد آن ابا دارد.

مدیرعامل پرسپولیس گرچه هنوز می‌گوید که استعفا نداده است اما بر کناره‌گیری اصرار دارد: «در مورد این مسئله فکر کرده و تصمیم خودم را به علی‌آبادی، رئیس سازمان ورزش اعلام خواهم کرد. با او نیز دیدار می‌کنم و پیرامون این مسئله با وی صحبت خواهم کرد.» سایت باشگاه پرسپولیس نیز روایت خود را از واقعه دارد. پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی پرسپولیس مشورت با علی‌آبادی را نتیجه هر تصمیمی عنوان می‌کند.

 از سوی دیگر فارس نیز از برگزاری نشست فوق‌العاده هیأت‌مدیره پرسپولیس در عصر روز دوشنبه خبر می‌دهد. جلسه‌ای که در ارتباط است با استعفای حبیب کاشانی.حبیب کاشانی اما در شرایطی اعلام کناره‌گیری می‌کند که همیشه در منازعه با سازمان ورزش برای آنچه تحقق وعده‌های مالی پرسپولیس می‌داند، به سر می‌برد.

 یک بار شکوه علنی کرد و سخن از کمک پنهانی سازمان ورزش به تیم رقیب گفت و اینکه پرسپولیس در سبد حمایتی سازمان جایی ندارد. نتیجه اما به نفع کاشانی تمام شد؛ علی‌آبادی او را به دفتر خود دعوت کرد تا قول هرگونه کمک مالی به پرسپولیس را نیز بدهد. شاید به همین دلیل بود که بلافاصله پس از این نشست 450 میلیون تومان به حساب پرسپولیس واریز شد تا دستمزد و دومین قسط بازیکنان این تیم پرداخت شود.

 اما آیا اینها ارتباطی به کناره‌گیری مدیرعامل پرسپولیس دارد؟

 منابع نزدیک به حبیب کاشانی مشکلات، مسائل مالی و همچنین فشارهای جانبی را عوامل ترک مدیریت پرسپولیس عنوان می‌کنند. مسائلی که ریشه در اختلاف کهنه و قدیمی حسن بیادی و حبیب کاشانی با سازمان ورزش دارد. گرچه سازمان بخشی از مشکلات مالی این تیم را حل کرده است اما به قول یک عضو هیأت‌مدیره، در پرسپولیس آنقدر بدهی و مشکل مالی وجود دارد که به زودی حل نخواهد شد.»

حبیب کاشانی نیز با رد هرگونه مشکل با سازمان ورزش می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود.» او با تعارف از رابطه خود با سازمان ورزش نیز سخن می‌گوید: «برخلاف شایعات، علیه سازمان حرف نزده‌ام. گاهی برخی از آنها نیز به دلیل غیر ورزشی بودنم است، تازه سازمان مرا تحمل هم کرده است.»

در حالی توپ در خانه علی‌آبادی است تا استعفای مدیری که با اکراه حکم مدیریتی‌اش را امضا کرده است، بپذیرد اما ابهام وقتی دوچندان می‌شود که کاشانی‌ حاضر نیست دلایل خود را با خبرنگاران در میان بگذارد و آن را به جلسه با علی‌آبادی موکول می‌کند: «فقط به علی‌آبادی می‌گویم.»حبیب کاشانی در حالی پس از 150 روز کار در پرسپولیس این تیم را ترک می‌کند که در دوران آزمون و خطای مدیریتی‌اش این تیم در صدر جدول حضوری پرفراز و نشیب داشت، به همین دلیل است که می‌گوید: «تمامی شرایط مهیاست؛ اما بازدهی کم است. تعجب می‌کنم. فکر می‌کنم از من بهتر هستند و باید کار را به آنها بسپارم.»

دلایل استعفای کاشانی

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به دلایل کناره‌گیری‌اش از این باشگاه گفت: پرسپولیس با این پتانسیل باید بسیار بهتر از این نتیجه بگیرد.

 حبیب کاشانی پیرامون دلایل استعفایش اظهار داشت: این تصمیمی است که 48 ساعت روی آن فکر کرده و به جمع‌بندی رسیدم. هرچند هنوز به صورت کتبی استعفایی را به مسئولان ارائه نکرده‌ام اما بر تصمیم خود مصر هستم. بعد از بازی با شیرین‌فراز کرمانشاه به این نتیجه رسیدم که عواملی که در تیم حضور دارند، متاسفانه به طور کامل با یکدیگر هماهنگ نشده‌اند.

کاشانی تصریح کرد: هیچ فشاری موجب این تصمیم من نشده و این تصمیم کاملا شخصی است. پس از فکر زیاد این تصمیم را گرفته‌ام و فکر می‌کنم کاملا به صلاح تیم نیز باشد. شاید اگر یک مدیر ورزشی مدیریت باشگاه را در اختیار بگیرد بتواند نتایج بهتری به دست آورد. از این رو قصد دارم تا جای خود را به فرد دیگری که سازمان تربیت‌بدنی تشخیص خواهد داد، بسپارم. کاشانی تاکید کرد: تیمی که 13 هفته صدرنشین لیگ بوده و تاکنون شکستی را نیز نداشته است قطعاً روند خوبی را در پیش گرفته است.

 با این وجود فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند نمایشی بهتر از این داشته باشد. شاید من زیاده‌خواه هستم و توانی بیشتر از تیمم را طلب می‌کنم. اما با این بازیکنان و کادر فنی که در اختیار گرفتیم این تمام انتظارم نیست. وقتی تمام شرایط مهیاست نباید شاهد چنین عملکردی باشیم. احساسم به من می‌گوید که نباید به این نتایج قانع بود.

 کاشانی به ایسنا گفت: این اظهارنظر نباید به آن معنی تلقی شود که من از عملکرد بازیکنان و یا مربیان ناراضی هستم. من تنها از عملکرد خودم رضایت ندارم. این مسئله نیز به هیچ عنوان بحث شوک وارد کردن به تیم نیست. فکر می‌کنم بهتر است آن کاری را انجام دهم که به صلاح پرسپولیس باشد. مطمئن هستم پرسپولیس هیچ گاه قائم به فرد نبوده و نخواهد بود. این تیم همچنان و بدون حضور من نیز می‌تواند با قدرت به کارش ادامه دهد. از ابتدای فعالیتم در این باشگاه سعی کردیم تا تفکرات گروهی را در این مجموعه نهادینه کنیم. در عمل هم همواره چنین کاری را انجام دادیم.

 وی تاکید کرد: همگان شاهد بودند که غیبت برخی بازیکنان مانند نیکبخت واحدی یا عباس آقایی هیچ گاه در بازی‌ها به ضرر پرسپولیس تمام نشد. این نشان می‌دهد که برای ما مهم کار تیمی بوده و همواره بر این اساس حرکت کرده‌ایم. از این رو معتقدم که رفتن کاشانی هیچ تاثیری بر روند پرسپولیس نخواهد داشت.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا با این اقدام خود می‌خواهید به تیم شوک وارد کنید؟ به ایسنا گفت: دلیلی ندارد تیمی که بدون شکست صدرنشین لیگ است، نیازی به شوک داشته باشد. شوک، مربوط به تیم‌هایی است که در شرایط بحرانی قرار دارند.پرسپولیس فصل گذشته در تمام دیدارهای خارج از خانه خود به اندازه پنج دیدار خارج از خانه این فصل امتیاز گرفته بود. پرسپولیس اکنون 1170دقیقه بدون شکست بوده و با این آمار هیچ لزومی ندارد که به این تیم شوک وارد شود. دلیلی ندارد تیمی را که با زحمت صدرنشین لیگ کرده‌ایم، خودم با دستانم آن را خراب کنم.

 وی یادآور شد: هیچ گاه آدم سیاسی نبوده‌ام، همواره حرف‌هایم را صریح گفته‌ام. استنباطم این است که این تصمیم به نفع پرسپولیس خواهد بود. در این مدت سعی کردیم تا همچون اعضای یک خانواده در کنار یکدیگر بوده و حتی در مشکلات نیز یاری‌گر هم باشیم. برنامه‌های زیادی برای پرسپولیس داشتیم اما به نظر می‌رسد که اکنون تلاش‌های‌مان نتایج لازم را در بر ندارد. تمام اعضای تیم در کار خود موفق بوده‌اند و خودم را مقصر اصلی این موضوع می‌دانم. قطعا ایراد، ایراد مدیریتی است.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا فشارهای بیرونی دلیل استعفای‌تان بوده است؟ گفت: افتخارم همیشه این بوده که در مقابل فشارهای بیرونی ایستادگی کرده‌ام. خدا را شاکرم که در این مدت با هیچ کس اختلافی نداشتم و همیشه برای دفاع از منافع باشگاه تلاشم را کرده‌ام. منافع باشگاه همیشه برای من مبنا و اساس کار بوده است. قطعا اختلاف سلیقه حتی میان فرزندان دوقلو نیز وجود دارد اما به هیچ عنوان این تصمیمم ناشی از فشارهای بیرونی نبوده است.

مخالفت علی‌آبادی با کناره‌گیری کاشانی

در این میان آنچه باعث تعجب است، واکنش رئیس سازمان تربیت‌بدنی با استعفای شفاهی کاشانی است. به گزارش ایسنا، علی‌آبادی با کناره‌گیری حبیب کاشانی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مخالفت کرد. حبیب کاشانی که به دلایلی تصمیم به کناره‌گیری از باشگاه پرسپولیس و قطع همکاری با این تیم گرفته بود، ساعت 15 دیروز با حضور در دفتر علی‌آبادی در این باره با رئیس سازمان تربیت‌بدنی به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

 در این جلسه که حمید استیلی و علیرضا مرزبان مربیان پرسپولیس نیز در آن حضور داشتند، حبیب کاشانی در ابتدا گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد پرسپولیس در چند ماه گذشته ارائه و پیرامون روند صعودی این تیم دقایقی صحبت کرد.

کاشانی همچنین تصمیمش مبنی بر کناره‌گیری‌ از پرسپولیس و قطع همکاری با این باشگاه را با رئیس سازمان تربیت بدنی مطرح کرد که این موضوع با مخالفت علی‌آبادی روبه‌رو شد.

 علی‌آبادی با حمایت از مدیرعامل پرسپولیس وعده داد که سازمان تربیت‌بدنی حمایت لازم را از پرسپولیس انجام خواهد داد. علی‌آبادی از ادامه حضور کاشانی در پرسپولیس حمایت کرده و بیان داشت که سازمان تربیت‌بدنی همچنان حامی این تیم خواهد بود. رئیس سازمان با تاکید بر ادامه همکاری کاشانی با پرسپولیس عنوان کرد که در پرسپولیس تغییر مدیریت صورت نخواهد گرفت.

کد خبر 36284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز