همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا در حاشیه اجلاس کشور‌های ایبروامریکن نسبت به دستیابی به توافق با گروه فارک ابراز خوشبینی کرد.

به نوشته ال موندو، هوگوچاوز در حاشیه اجلاس هفدهم سران کشور‌های ایبرو امریکن به مدت یک ساعت و نیم با آلوارو اوریبه گفت و گو کرد و طی این مدت به وی اطلاعاتی را درباره مذاکرات با گروه فارک (نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا) ارائه کرد.

رییس جمهوری ونزوئلا در این گفت وگو نسبت به رسیدن به توافقی انسانی جهت تبادل گروگان‌ها با اعضای زندانی گروه فارک ابراز خوشبینی کرد.اشاره چاوز به تبادل گروگان‌های دربند فارک با زندانیان عضو این گروه در بوگوتا پایتخت کلمبیا است. [چاوز برای آزادی گروگان‌های فارک میانجیگری می‌کند]

چاوز همچنین رییس جمهوری کلمبیا را در جریان جزییات گفت و گو با ایوان مارکس نماینده گروه فارک در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گذاشت.

چاوز پس از دیدار با الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا به خبرنگاران گفت:با وجود آنکه رییس جمهوری کلمبیا و گروه فارک بر مواضع خود سخت پای می‌فشارند، ما همچنان نسبت به احتمال دستیابی به توافقی انسانی (با گروه فارک) خوشبین هستیم.

الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا نیز گفت:من در دیدار با رییس جمهوری هوگو چاوز دلایل خود را درباره نکات غیر قابل مذاکره ارائه دادم ، و گفتم که نمی‌توان حتی درباره این نکات برسر آزادی گروگان‌ها از چنگ گروه فارک مذاکره کرد.

کد خبر 36226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز