چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

۳ مرد که در پرونده‌های جداگانه دست به جنایت زده اما از سوی اولیای‌دم مقتولان بخشیده شده‌اند، دیروز بار دیگر به دادگاه کیفری منتقل و به‌لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شدند.

اولين پرونده مربوط به مردي 40 ساله است كه 13 سال قبل يكي از دوستانش را به قتل رساند. اختلاف قاتل و مقتول بر سر مواد مخدر بود و متهم بعد از محاكمه به قصاص محكوم شده بود اما بعد از گذشت سال‌ها اولياي دم با دريافت ديه قاتل را بخشيدند. وي در جلسه ديروز كه در شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محسن زالي بوئيني و با حضور دكتر اسلامي برگزار شد، گفت: مي‌دانم كه اشتباه كرده‌ام اما سال‌هاي زيادي را در زندان گذرانده‌ام و به اندازه كافي تنبيه شده‌ام.

دومين متهم جواني بود كه 10‌سال قبل براي بازپس‌گيري طلب خاله‌اش دست به جنايت زده بود. او ديروز در جلسه محاكمه گفت: خاله ام در یک شرکت خصوصی 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده بود اما مدیر شرکت پول او را پس نمی‌داد. به‌همين دليل من و خاله‌ام مدير شركت را به خانه خاله‌ام دعوت كرديم تا هرطور شده پول‌ها را از او پس بگيريم. در آنجا من با كمك 2 نفر از دوستانم او را مورد ضرب و شتم قرار داديم اما او فوت شد و من به‌عنوان قاتل به قصاص محكوم شدم. وي ادامه داد: در مدتي كه زنداني هستم توانستم ديپلم بگيرم و حالا هم دانشجوي رشته حقوق هستم.

سومين قاتلي كه ديروز به‌لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد مردي بود كه 14 سال قبل دست به قتل همسرش زده بود اما اولياي‌دم چندي قبل وي را بخشيدند. او در جلسه ديروز گفت: به همسرم شك داشتم و وقتي با او حرف زدم پاسخ قانع كننده‌اي نداد. به‌همين دليل او را خفه كردم و درحالي كه دختر 6 ماهه ام در خانه بود جسدش را رها كردم تا وانمود كنم سارقان همسرم را كشته‌اند اما ماموران پليس متوجه نقشه‌ام شدند و دستگيرم كردند. حالا هم از كرده‌ام پشيمانم. در پايان اين سه محاكمه، هيأت قضايي وارد شور شدند و با توجه به گذشت اولياي‌دم و همچنين دوران محكوميت طي شده 3 مجرم، قرار است آنها به‌زودي از زندان آزاد شوند.

کد خبر 362256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha