«قطع دست» حکمی بود که قضات دادگاه برای اعضای یک باند سرقت درنظر گرفتند. تبهکاران که ۳پسر جوان هستند با استفاده از شاه‌کلید یا تخریب در ورودی به خانه شهروندان تهرانی دستبرد می‌زدند.

چندي قبل با شكايت چند شهروند، تحقيقات پليس براي دستگيري اعضاي اين باند آغاز شد. تبهكاران با تخريب در ورودي يا بريدن قفل وارد خانه شهروندان مي‌شدند و در زماني بسيار كم وسايل با ارزش را سرقت مي‌كردند. يكي از مالباختگان به پليس گفت: من براي يك ساعت از خانه‌ام در خيابان يوسف آباد خارج شدم اما وقتي كه برگشتم در خانه نيمه باز و وسايلم به‌هم ريخته بود. وقتي سراغ كمدي كه جواهرات همسرم را در آنجا نگهداري مي‌كرديم رفتم فهميدم كه دزد به خانه زده و همه جواهرات و تعدادي ساعت سوئيسي گران‌قيمت سرقت شده است.

هر از گاهي خبر مي‌رسيد سرقت‌هاي مشابهي از خانه‌هاي مناطق شمالي پايتخت انجام شده و شباهت اين سرقت‌ها نشان مي‌داد كه به‌احتمال زياد همه دستبردها كار اعضاي يك باند است. به اين ترتيب با استفاده از سرنخ‌هاي موجود تحقيقات گسترده‌اي براي دستگيري آنها آغاز شد.

  • آخر خط

چند روز بعد درحالي‌كه مردي قصد داشت وارد خانه‌اش شود با در نيمه باز روبه‌رو شد و با داد و فرياد از همسايه‌ها كمك خواست. 2مرد سارق داخل خانه بودند كه فريادهاي صاحب خانه باعث شد از آنجا فرار كنند. آنها قصد داشتند با خودروي‌شان كه سر كوچه پارك شده بود فرار كنند اما همان موقع مأموران گشت كلانتري از آنجا عبور مي‌كردند كه آنها را دستگير كردند.

بازجويي از متهمان نشان مي‌داد آنها اعضاي باند سرقت از منزل هستند. 2مرد جوان كه با يكديگر برادر هستند با اعتراف به 7فقره سرقت مدعي شدند كه يكي از دوستان‌شان نيز در اين سرقت‌ها با آنها همدست بوده است. به همين دليل سومين متهم نيز دستگير و پرونده آنها به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.

  • در دادگاه

در جلسه محاكمه كه چند روز قبل در شعبه پنجم برگزار شد متهمان به 7فقره سرقت اعتراف كردند. اين در حالي بود كه در كيفرخواست نوع سرقت‌هايي كه متهمان مرتكب شده بودند حدي تشخيص داده شده و برايشان درخواست قطع دست شده بود. آنها در دادگاه اعتراف كردند كه در جريان دستبرد به 7خانه اموالي به ارزش حدود 500ميليون تومان نصيب‌شان شده است. در اين شرايط قضات دادگاه وارد شور شدند و هر سه‌متهم را به قطع دست، رد مال و به اتهام شروع به سرقت در مورد آخر به تحمل 5سال حبس محكوم كردند.

کد خبر 361754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha