شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: پیروزی ملوان، پیکان، مس‌ و پاس‌همدان در هفته‌سیزدهم لیگ برتر.

افشین قطبی بهتر از قبل به زبان فارسی حرف می‌زند. گویا هرچقدر که زبان مادری‌اش را بیشتر یاد می‌گیرد، شرایط پرسپولیس را نیز واقع‌گرایانه‌تر مورد تحلیل قرار می‌دهد. شاید به همین دلیل ‌بود که پس از پایان نبرد سرخ‌ها در کرمانشاه، دیگر مثل هفته‌های گذشته تیمش را بین‌المللی ندانست. این انگار از طنز ماجراست که شناخت قطبی از زبان فارسی و پرسپولیس درست به موازات یکدیگر حرکت می‌کنند و البته افت نتایج این تیم.

پرسپولیس در بازی خارج از خانه خود مقابل شیرین‌فراز با تساوی بدون گل متوقف شد. سرخ‌های پایتخت در مصاف با شیرین‌فراز بازی زیبایی را به نمایش نگذاشتند و این اتفاق حداقل تا پایان نیمه اول ادامه داشت. موضوعی که سرمربی پرسپولیس نیز این‌گونه بدان اعتراف می‌کند؛ «در نیمه اول اصلاً خوب نبودیم. واقعاً ‌تعجب کردم.»

نتیجه این بازی که از روز اول هفته سیزدهم انجام شد اگرچه پرسپولیس را همچنان در صدر جدول لیگ هفتم نگاه داشت اما برای سپاهان که حالا 4 بازی معوقه دارد از قرار معلوم نتیجه دلخواهی به حساب می‌آمد.

 تیم افشین قطبی در دیدار برابر حریف کرمانشاهی با همان مشکل چند هفته اخیر خود یعنی ضعف خط حمله مواجه بود. چه فراز فاطمی که این روزها مورد توجه افشین قطبی نیز قرار گرفته در بازی عصر روز پنجشنبه نمایش ضعیفی از خود نشان داد.

در شرایط جدید خط حمله پرسپولیس، انگار اتفاق خوشایندی به چشم نمی‌خورد. حضور فراز فاطمی در نوک خط حمله، محسن خلیلی را به مهاجم دوم تبدیل کرده. این در حالی است که 10 مستعد سرخ‌ها به سمت چپ متمایل شده و بنابراین دور از دروازه حریف کار می‌کند.

پرسپولیس در حالی مقابل شیرین‌فراز نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد که محمود فکری در اولین تجربه مربیگری خود تمام ذهنش را به نباختن برابر سرخ‌ها معطوف کرده بود. مسئله‌ای که سرمربی شیرین‌فراز ضمن تأیید آن می‌گوید: از این تساوی راضی‌ام. فکری ادامه می‌دهد: اما فقط به فکر دفاع کردن و گل نخوردن نبودیم.

توقف پرسپولیس در کرمانشاه همان اندازه که از سوی مسئولان این باشگاه امری نگران‌کننده به نظر می‌رسد از دیدگاه مدیرعامل باشگاه شیرین‌فراز یک موفقیت بزرگ قلمداد می‌شود.

 برد ملوان، مس‌، پیکان و پاس‌همدان

در یکی دیگر از دیدارهای روز پنجشنبه، برق شیراز مقابل صباباتری به تساوی یک بر یک رضایت داد. 2 تیم بالانشین جدول بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند. شاگردان یاوری ابتدا با گل مهدی شیری از حریف پیش افتادند اما عادل کلاه‌کج، زننده گل تساوی بود تا صبا از دومین شکست فصل جاری فرار کند.

فاصله یک امتیازی 2 تیم با این تساوی در مکان‌های سوم و چهارم جدول حفظ شد.استقلال اهواز در این روز مقابل پیکان اولین هفته بدون کریمی را سپری کرد و البته غیبت کریمی نخستین شکست این تیم در اهواز را نیز در پی داشت.

 میزبان با گل رمضانی از حریف پیش افتاد اما مارگوسی و توره زننده 2 گل پیکان بودند و دارابینیان به 3 امتیاز ارزشمند این مسابقه دست یافت تا شرایط بحرانی را سپری کند.روز جمعه نیز 4 بازی به غیر از دیدار استقلال – راه‌آهن برگزار شد که در مهم‌ترین مسابقه مس کرمان با 2 گل از سد پگاه گذشت.

 فرهاد کاظمی طبق معمول روزهای سرنوشت‌ساز به یک پیروزی مهم دست یافت و مس موفق شد با 2 گل جرالد مورالس پگاه گیلان را شکست دهد. در ورزشگاه تختی بندرانزلی تیم ملوان توانست با نتیجه 2 بر یک ابومسلم مشهد را شکست دهد.

در این دیدار سیدجلال رافخواهی و هادی تامینی برای ملوان و ایوان پتروویچ برای ابومسلم گلزنی کردند. در ورزشگاه قدس همدان نیز تیم پاس این شهر موفق شد با تنها گل دقیقه 20 مصطفی چترآبگون تیم صنعت نفت آبادان را شکست دهد.

در ورزشگاه فولادشهر اصفهان تیم ذوب‌آهن در ادامه ناکامی‌های این فصل خود بازهم در ورزشگاه خانگی امتیاز از دست داد و برابر مقاومت سپاسی شیراز به نتیجه تساوی بدون گل دست یافت.

کد خبر 36199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز