همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر بهداشت، با تاکید بر ضرورت قرارگیری آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در برنامه دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در زمینه آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اقداماتی انجام شده است که در آینده نزدیک ابلاغ خواهیم کرد.

به گزارش ايسنا، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این خبر گفت: آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در دانشگاه‌ها موضوع بسیار با اهمیتی است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در این زمینه در خرداد ماه 1389 برنامه آموزشی دکترای تخصصی رشته «سلامت در بلایا و فوریت‌ها» را در شورای عالی برنامه‌ریزی به تصویب رساند و این رشته در حال حاضر در 8 دانشگاه علوم پزشکی کشور فعال است.

وی افزود: در زمینه آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، 3 برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش‌های پدافند غیرعامل، حوادث ترافیکی و تغذیه در حال تصویب و اجرا است.

معاون آموزشی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تصریح کرد: سرفصل‌های آموزشی هر 4 سال یک‌بار و به درخواست بورد تخصصی وزارت بهداشت بازنگری می‌شوند. برنامه این دوره نیز در حال بازنگری است. اما مساله این است که رشته‌های بین‌رشته‌ای نیازمند ارائه واحدهای متنوعی هستند که طبق آئین‌نامه محدودیت‌هایی از نظر طول دوره تحصیلی وجود دارد و بسیاری از موضوعات لازم است که به صورت دوره‌های کوتاه‌مدت و ... آموزشی ارائه شوند.

دکتر لاریجانی اضافه کرد: در خصوص رفتارهای مدیریت پسابحران، دانش‌آموخته‌های متعددی در کشور وجود دارد اما استفاده از دانش‌آموخته‌ها و بازخورد آنها به صورت اصلاحاتی در قوانین، ساختارهای مدیریتی، آموزشی و عملکردهای سازمانی موضوعی دشوار و مستلزم هماهنگی‌های ملی و تصمیم‌گیری‌های مدیریت کلان است.

وي خاطرنشان کرد: در آموزش‌های تخصصی در مراحل بازیابی، بخش‌هایی از رفتارهای مدیریتی پسابحران آموزش داده می‌شود و با توجه به تجارب اخیر در کشور در حوادثی نظیر سیل جنوب شرقی کشور، حادثه ساختمان پلاسکو و ریزش بهمن جاده چالوس و ... در نظر داریم بخش‌های آموزش تخصصی در ارتباط با این موضوع در کوریکولوم این رشته‌ها گنجانده شود که البته در این زمینه اقداماتی را در دست داریم و به زودی به طور وسیع پیگیری می‌شود.

کد خبر 361384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha