دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

بعد از گذشت حدود یک‌ماه از حمله داعش به کلوبی شبانه در استانبول نیروهای پلیس ترکیه روز گذشته در عملیاتی هماهنگ در ۶منطقه ازجمله پایتخت این کشور ۴۲۳ نفر از مظنونان به ارتباط با این گروه تروریستی را بازداشت کردند.

داعش

رسانه‌هاي دولتي تركيه با انتشار اين خبر اعلام كرده‌اند اين عمليات بزرگ‌ترين اقدام زنجيره‌اي و هماهنگ نيروهاي امنيتي عليه داعش در تركيه تاكنون به‌حساب مي‌آيد. در اين عمليات نيروهاي پليس ضد‌تروريسم تركيه در شهرهاي مهم ازجمله آنكارا، استانبول، آديامان، قونيه، مانيسا، سامسون و غازي عينتاب اقدام به حمله به مخفيگاه‌هايي كردند كه به گفته مقام‌هاي تركيه بيشتر اتباع‌خارجي مرتبط با داعش در آنها سكونت داشتند.

در آنكارا، پايتخت تركيه نيروهاي پليس ضد‌تروريسم به‌صورت همزمان در محله‌هاي سينكان، چوبوك، يني‌محله و مامك حداقل 60نفر را بازداشت كردند. 150مظنون ديگر هم در شانلي‌اورفه در جنوب شرقي تركيه و در نزديكي مرز سوريه دستگير شده‌اند. خبرگزاري آناتولي گزارش داده كه بيشتر بازداشت‌شدگان اتباع خارجي هستند.

حدود يك‌ماه قبل در يكي از حملات مرگبار داعش 39نفر در حمله يكي از اعضاي اين گروه به كلوب شبانه رينا كشته شدند. حدود 20روز قبل سرانجام پليس تركيه توانست عامل اين حمله به نام عبدالقدير ماشاريپف كه تابعيت ازبكستان را داشت پس از 2 هفته جست‌وجو دستگير كند. در سال گذشته ميلادي تركيه با حملات مختلف تروريستي شوكه شد. آمارها نشان مي‌دهد در سال گذشته ميلادي حداقل 400نفر در حملات تروريستي اين كشور كشته شده‌اند كه ضربه‌اي مهلك به اقتصاد اين كشور ازجمله در بخش گردشگري وارد كرده است.

  • تحت فشار افكار عمومي

حملات خونين در شهرهاي تركيه ازجمله استانبول باعث شده تا دولت اين كشور به‌شدت تحت فشار انتقاد افكار عمومي قرار داشته باشد. به همين‌خاطر مقام‌هاي اين كشور تلاش‌گسترده‌تري براي نشان دادن فعاليت‌هاي امنيتي و مقابله با نيروهاي داعش در اين كشور دارند.

تركيه پيش از اين بارها در گزارش‌هاي مختلف متهم شده كه جديت لازم را براي جلوگيري از رفت‌وآمد نيروهاي داعش از مرزهاي خود با سوريه ندارد. مرزهاي تركيه يكي از نقاط استراتژيك براي داعش براي نقل و انتقال نيرو و همچنين تجهيزات به‌حساب مي‌آيد. نيروهاي تركيه در تلاش هستند كه در سوريه با خارج كردن نيروهاي داعش شهر الباب را تصرف كنند. همزمان نيروهاي نظامي سوريه به كمتر از 5كيلومتري شهر الباب، آخرين مقر داعش در استان حلب رسيده‌اند.

کد خبر 361115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha