همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هیچ پروژه‌ای به اندازه طرح تحول سلامت مورد تایید سران نظام نیست، این طرح قانونی‌ترین، پروژه کشور است.

سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، سخنگوي وزارت بهداشت در نشست خبری ویژه دهه فجر،  عنوان کرد: هیچ طرح اجرایی در دولت به اندازه طرح تحول سلامت مورد تایید رییس جمهور، معاون اول، رییس سازمان برنامه و مجموعه دولت و رییس مجلس نبوده و اهمیت این طرح به حدی است که حتی چندین بار توسط مقام معظم رهبری مستقیما مورد تایید و تاکید قرار گرفته است.

دکتر ايرج حریرچی با ذکر این که فکر ناتمام ماندن این طرح، فکر مناسبی نیست خاطرنشان کرد: البته هر طرح بزرگی در هر کشوری و در هر زمان، با توجه به ورودی‌ها و خروجی‌های آن نیازمند اصلاحاتی خواهد بود؛ اصلاحات، ارتقا و کاهش اشتباهات در هر طرحی وجود دارد ولی کلیت طرح تحول سلامت مورد تایید مقامات ارشد نظام است و از ما درخواست ادامه این طرح را دارند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به رضایت مردم از طرح تحول سلامت گفت: بعضی از دوستان گفته اند که ما 8هزار میلیارد برای اجرای طرح تحول سلامت گرفته ایم ولی من صراحتا می‌گویم که ما از اوراق قرضه 8هزار میلیاردی، تا به حال تنها هزار و دویست پنجاه میلیارد تومان دریافت کرده ایم؛ هزار و640 میلیارد اوراق نیز در اختیار ما قرار داده شده که به علت سود 16درصدی آن در مقابل سود 20درصدی باقی اوراق، هیچکدام نقد نشده است.

وی افزود: ما از همه همکاران خود در تمام بخش‌ها که علی رغم حدود یک سال تاخیر چهار بیمه‌گر اصلی در پرداخت مطالبات و بدهی حدود 12هزارمیلیارد تومانی رسیدگی شده و 3500 میلیارد تومان بدهی بین راهی، همچنان ارایه خدمت می‌کنند تشکر می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسانه درباره طرح تحول سلامت و اینکه می‌گویند با بودجه سلامت آمریکا نیز نمی‌توان طرح تحول را به انجام رساند، گفت: کل درآمد ناخالص ملی ما قدری بیش از 400میلیارد دلار است، کل مبلغ هزینه شده ما در حوزه سلامت در بخش دولتی و خصوصی 30میلیارد دلار و کل پول وارد شده به طرح 10هزار میلیارد تومان یعنی کمتر از 3 میلیار دلار است؛ در کنار آن رشد اقتصادی ای نیز که مطلوب به نظر می‌رسد و به دنبال آن هستیم حدود 8درصد یعنی 32 میلیارد دلار است. حال اگر این ارقام را در کنار هزینه 2200میلیارد دلاری نظام سلامت آمریکا در سال قرار دهیم، خواهیم دید که با ورود 2200 میلیارد دلار بودجه سلامت آمریکا، رشد اقتصادی ما 50 درصد افزایش می‌یابد.

وی همچنین در پاسخ به ادعای غیرقانونی بودن طرح تحول سلامت عنوان کرد: آیا کشور تا این حد دچار بی قانونی است که طرحی با این وسعت و خلاف قانون هر روز در رسانه‌ها مطرح می‌شود و درباره آن مباحث کارشناسی مطرح می‌شود و کسی هم به آن اعتراضی نمی‌کند؟ یعنی مجلس و هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین وجود ندارد؟

قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ذکر این مطلب که این نوع صحبت‌ها کمکی به نظام سلامت نمی‌کند یادآور شد: تمام مصوبات دولت به هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین می‌روند و اگر تخلفی در آن باشد اعلام می‌شود؛ هیچ اقدامی در طول این مدت به بزرگی طرح تحول سلامت و قانونی‌تر از آن نبوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برخی جبهه گیری‌ها و اظهار نظرها در مورد طرح تحول سلامت تاکید کرد: هیچ انسان ملی و میهنی از شکست دولت خود خوشحال نمی‌شود و هیچ دلسوز حوزه سلامت از شکست متصدیان آن و بیمه‌ها خرسند نمی‌شود.

حریرچی گفت: از همه کسانی که در نظام سلامت کشور بوده اند و زحمت کشیده اند و الان ناخواسته آن را تضعیف می‌کنند درخواست می‌کنم که وضویی بگیرند و قرآنی تفال کنند تا خدا دلشان را نرم کند و به فکر مردم که بیشترین منتفعین طرح تحول سلامت هستند فکر کنند.

کد خبر 360604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha