یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل از تعلیق مذاکرات تل‌‌آویو با مقامات حکومت خودگران فلسطین خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از هاآرتص، تزیپی لیونی وزیر امور خارجه‌ی اسراییل، در آغاز نشست مشترک با کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار داشت که مذاکرات با مقامات فلسطینی در آستانه اجلاس صلح به حالت تعلیق در آمده است.  قرار است این اجلاس اواخر سال جاری در آناپولیس در ایالت مریلند آمریکا برگزار شود. [مسیر نا هموار صلح در خاورمیانه]

لیونی در این خصوص گفت: تنشی وجود ندارد، اما با مشکلاتی روبرو هستیم. اختلافاتی بر سر نقشه‌ راه وجود دارد. ما باید به تفاهم اولیه‌ای دست پیدا کنیم دال بر اینکه سرزمین مستقل فلسطین تنها پس از حصول اطمینان از امنیت اسراییل ایجاد شود.

لیونی تاکید کرد که به رغم نظر مقامات فلسطینی مبنی بر پیگیری مذاکرات مستقل از نقشه‌ راه، اسراییل به هیچ وجه از درخواست خود برای اجرای نقشه‌ راه عقب نشینی نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه اسراییل در ادامه خاطر نشان کرد: اوضاع بسیار پیچیده است. باید به این مساله واقف بود که ما با میانجی‌ها در تشکیلات خودگردان فلسطین علایق مشترکی داریم و آنان نیز باید در وهله نخست بدانند که اول بحث امنیت مطرح است و سپس کشور مستقل فلسطین. مشکل بر سر بیانیه‌ی مشترک نیست بلکه محتوای آن بحث اصلی است.

رایس به لیونی گفت که حصول اطمینان از برگزاری انتخابات دموکراتیک و آزاد هدف اصلی این مذاکرات تلقی می‌شود.

وزیر امور خارجه‌ آمریکا هم‌چنین بر این نکته تاکید کرد که مواضع کشورش در قبال سوریه تغییر نخواهد کرد.

کد خبر 35791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز