سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگران و کارمندان فرانسوی حق آفلاین شدن از ایمیل محل کار در ساعات غیر کاری را به دست آوردند و اکنون اجازه دارند ایمیل‌های کاری که پس از ساعت کاری دریافت می‌کنند را نادیده بگیرند.

موبایل

براساس گزارش CNN، قانون كار جديدي كه از روز يكشنبه اول ژانويه 2017 اجرايي شده‌است،‌ به كارمندان اين اجازه را خواهد داد تا اتصال خود را به ايميل، گوشي‌هاي موبايل و ديگر تجهيزات ارتباطاتي الكترونيكي پس از ساعت كاري قطع كنند.

به گفته وزير كار فرانسه اين اقدام با هدف توجه به ساعات فراغت كارمندان و برقراري تعادل ميان كار و خانواده و زندگي شخصي كارمندان انجام گرفته‌است.

قانون جديد شركت‌هايي با 50 كارمند يا بيشتر را متعهد مي‌كند تا كارمندان خود را با دستورالعمل آفلاين‌شدن پس از ساعات كاري آشنا سازند. شركت‌ها بايد در ميزان استفاده از ايميل متعادل‌سازي ايجاد كنند تا از خالي بودن اوقات كارمندان پس از ساعت كاري اطمينان حاصل كنند.

درصورتي كه مديريت شركت‌ها و كارمندان برسر قانون‌هاي جديد به توافق نرسند، شركت‌ها موظفند چارچوبي را تدوين كرده و زمان آفلاين شدن كارمندان را تعيين كنند.

اتحاديه‌هاي فرانسوي مدت‌ها است كه به دنبال تصويب قانون آفلاين شدن هستند زيرا معتقدند فناوري‌هاي ديجيتال انفجاري از حجم كاري غيررسمي و اعلام نشده را ايجاد كرده‌است كه كارمندان را وادار مي‌كند خارج از ساعات اداري نيز كار كنند.

برخي از شركت‌هاي فرانسوي اين قانون را به اجرا گذاشته‌اند تا مانع از استفاده از تجهيزات كاري خارج از ساعات اداري شوند و برخي از شركت‌ها سيستم ايميل خود را پس از ساعات كاري به طور كامل خاموش مي‌كنند.

دولت فرانسه به تازگي تحقيقي را با كمك شركت مشاور اليا انجام داده‌است كه نتايج آن نشان مي‌دهند بيش از يك سوم مشاغل خارج از ساعات اداري از رايانه‌ها و موبايل‌هاي خود استفاده مي‌كنند. قانون جديد جديد‌ترين اقدام در راستاي تحول قانون كار در فرانسه است. دولت اين كشور سال گذشته قوانين جديدي را تصويب كرد كه كار را براي آتشنشان‌ها ساده‌تر كرده و ميزان اضافه‌كاري را كاهش داد. 

کد خبر 357599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha