مسئول قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع) از آغاز طرح جهادمهربانی در شهر تهران و مناطق مرزی محروم خبر داد و گفت: در این طرح هموطنان می‌توانند با نذر چند ساعت از وقت خود در هفته مشکل نیازمندی را حل کنند.

حجت‌الاسلام قاسميان در نشست خبري روز گذشته با اشاره به گسترش مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي ضرورت تشكيل قرارگاه براي انجام فعاليت‌‌هاي جهادي را مورد تأكيد قرار داده و گفته خوشبختانه قرارگاه جهادي امام‌رضا(ع) در اين سال‌ها فعاليت‌هاي جهادي سازماندهي شده را در شهرهاي مختلف به‌خصوص شهر تهران انجام داده و هم‌اكنون نيز تمركز ويژه‌اي روي آسيب‌هاي اجتماعي پايتخت و رأس آنان با كمك گروه‌هاي جهادي را در دستور كار قرار داده است.

وي با بيان اينكه در زيرپوست شهر تهران صحنه‌هايي ديده مي‌شود كه آزاردهنده است، خاطرنشان كرد: روش قرارگاه افشاگري در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي نيست. ما به‌دنبال سوژه‌پردازي و ملتهب كردن فضاي جامعه نيستيم بلكه مي‌خواهيم با كمك مردم و حل مشكلات بخش ديگري از هموطنان كه در محروميت قرار دارند بپردازيم. مسئله گورخواب‌ها نشان داد كه در كنار مسئولان مردم نيز نسبت به همنوع خود بي‌تفاوت بوده‌اند. هدف كلي قرارگاه جهادي امام رضا(ع) نيز اين است كه هموطنان بتوانند براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي به صحنه بيايند.

قاسميان با تأكيد بر اينكه براي حضور افراد و خدمت‌رساني به هموطنان در قرارگاه امام‌رضا(ع) فضا براي فعاليت تمام افراد وجود دارد، افزود: ما از مردم پول و مسائل مادي نمي‌خواهيم بلكه خواستار اين هستيم كه بخشي از وقت و تخصص خود را در اختيار همنوع خود قرار دهند. مسئول قرارگاه جهادي امام‌رضا(ع) در ادامه به شناسايي 71هزار خانواده فقير در پايتخت اشاره كرد و اين را هم گفت كه بحث توانمندسازي اين خانواده‌ها در برنامه قرارگاه قرار دارد. وي افزود: مراكز ترك اعتيادي در تهران داريم كه تنها به ترك فرد معتاد شده نمي‌پردازند بلكه مهارت آموزي را نيز براي اين عزيزان در دستور كار داريم. در بحث آزادي زندانيان نيز توانسته‌ايم با كمك خيرين 4ميليارد تومان جمع‌آوري و 331 زنداني نيازمند را آزاد كنيم. قاسميان در پايان با اشاره به برگزاري تورهاي ويژه براي مسئولان كشوري گفت: در اين تورها تلاش مي‌كنيم بخشي از مشكلات هموطنان در كشور كه از چشم مسئولان دور مانده را نشان دهيم.

کد خبر 357417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha