همشهری آنلاین: معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۰ سال پیش تعداد کودکان بدسرپرست بسیار کم بود، اما امسال از تعداد کودکان بی‌سرپرست بیشتر شده که این امر بی‌سابقه بوده است.

کودکان بد سرپرست

غلامحسین حقدادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش آمار طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و هم توجه بیشتر مقام قضایی به کودکان در معرض خطر می‌تواند علت این امر باشد.

وی اعتیاد را یکی از اصلی‌ترین علل بدسرپرستی دانست و خاطرنشان کرد: کودکان از صفر تا 18 سال به دو صورت بی‌سرپرست و بدسرپرست به ما معرفی می‌شوند که با حکم قضایی تحویل صورت می‌گیرد.

وی محل نگهداری زنان در معرض خطر را خانه سلامت بهزیستی خواند و ادامه داد: زنان آسیب‌دیده به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به آمار بالای تماس‌های غیر مرتبط با اورژانس اجتماعی، عنوان کرد: حوزه کودک و همسرآزاری، خودکشی، کودکان کار و زنان آسیب‌دیده به اورژانس اجتماعی مربوط است که حدود نیمی از تماس‌ها خارج از این حوزه‌هاست.

حقدادی بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی را در مورد طلاق دانست و اظهار کرد: در این موارد ما تنها مشاوره می‌دهیم و بیشترین مورد دخالت‌ها کودک‌آزاریست.

وی با اشاره به آمار 7000 موردی تماس با اورژانس اجتماعی در سال گذشته، ادامه داد: از این تماس‌ها حدود 800 مورد مربوط به گزارش کودک‌آزاری بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: آمار بهزیستی مربوط به موارد گزارش شده از آسیب‌های اجتماعی بوده و نمی‌توان آن را آمار واقعی آسیب‌ها دانست.

کد خبر 357356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha