شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

تب دلار فروکش کرد و قیمت دیگر ارزها هم پایین آمد و همزمان بخشی از حباب قیمت سکه و طلا هم تخلیه شد.

قيمت دلار آمريكا كه از ابتداي دي‌ماه وارد كانال 4هزار توماني شده بود،  2.2 درصد از ارزش خود را از دست داد. كاهش تقاضاي فصلي ارز از يك سو و تزريق ارز به بازار از طريق شبكه بانكي و صرافي‌هاي بانك‌ها به‌تدريج زمينه كاهش بيشتر قيمت ارز را به همراه خواهد داشت.

رئيس بانك مركزي با بيان اينكه افزايش نرخ ارز در روزهاي گذشته به‌دليل تقاضاي فصلي بوده است، گفت: با اقدامات بانك مركزي روند كاهشي نرخ ارز آغاز شده و اين روند ادامه مي‌يابد. ولي‌الله سيف اين اظهارنظر را در حاشيه نشست ارزي در كميسيون اقتصادي مجلس اعلام و تأكيد كرد:

سفته بازار ارز در نهايت با زيان و خسارت روبه‌رو مي‌شوند و سازمان امور مالياتي هم اجازه دارد حساب‌هاي پرترافيك را كنترل كند. اين در حالي است كه روز گذشته قيمت فروش نقدي دلار آمريكا پس از 8روز كاري پرسه زدن در بالاي 4هزار تومان با 87تومان ريزش به 3953تومان رسيد. همزمان محمد‌رضا پورابراهيمي، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس از هدف‌گذاري دولت براي كاهش قيمت دلار آمريكا تا 3800تومان خبر داده است.

به گزارش خانه ملت، رئيس‌كل بانك مركزي گفت: نرخ فعلي ارز در بازار واقعي نيست و متغيرهاي اقتصادي گوياي شرايطي است كه در نتيجه آن روند نزولي قيمت ارز آغاز مي‌شود. رئيس كميسيون اقتصادي مجلس هم با اشاره به نشست ارزي نمايندگان دولت و بانك مركزي در اين كميسيون با حضور وزير اقتصاد و رئيس‌كل بانك مركزي تصريح كرد: دولت مصمم به رساندن قيمت دلار به 3800تومان است. وي افزود: در اين جلسه دولت تأكيد داشت كه به موضوع كنترل بازار ارز وارد شده است و كاهش قيمت‌ها در روزهاي آينده ادامه خواهد داشت.

  • سقوط آزاد قيمت سكه و طلا

همزمان با ريزش قيمت‌ها در بازار ارز، روند قيمت در بازار سكه و طلا هم مسير كاهشي را در پي گرفت؛ به‌نحوي كه هر قطعه سكه طرح قديم و جديد به‌ترتيب 30و 32هزار تومان، نيم‌سكه و ربع سكه به‌ترتيب 8و 5هزار تومان ارزان شد. ديروز در شرايطي كه ارزش جهاني هر اونس طلا در بازارهاي جهاني به 1152دلار رسيده بود، هر گرم طلاي 18عيار در بازار تهران 113هزار و 260تومان فروخته شد.

نمودار

کد خبر 357279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha