پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی ازخانودگان قربانیان انفجار‌های 11 مارس مادرید اعلام کرده‌اند علیه احکام دادگاهی که به منظور رسیدگی به پرونده متهمان این حادثه تشکیل شده بود، شکایت خواهند کرد.

به گزارش بی بی سی، یکی از خویشاوندان قربانیان حادثه 11 مارس اعلام کرد:احکام مجرمیت بسیار اندکی برای متهمین این حادثه که به مرگ قریب به 200 نفر انجامید، صادر شده‌اند.[احکام اولیه متهمان انفجار‌های مادرید صادر شد]

این انتقادات در حالی از سوی خانواده‌های قربانیان حادثه 11 مارس مطرح می‌شوند که خوسه لوییس ساپاترو نخست وزیر اسپانیا در اولین واکنش رسمی نسبت به احکام صادره در دادگاه گقته است: عدالت در مورد متهمان پرونده انفجار‌های 11 مارس اجرا شد.

این درحالی است که احزاب مخالف دولت اسپانیا ادعا دارند که بسیاری از پسش‌ها در خلال رسیدگی به پرونده انفجار‌های 11 مارس بی پاسخ مانده‌اند.

حزب مردم که اصلی ترین حزب مخالف دولت سوسیالیست اسپانیا محسوب می‌شود و در زمان انجام حملات 11 مارس 2004 قدرت را دراسپانیا در دست داشته ، اعلام کرده است که از تحقیقات بیشتر درباره انفجار‌های 11مارس حمایت می‌کند.

گوستاوو د اریستگی سخنگوی حزب مردم در امور خارجی گفته است: ما هنوز درباره برخی از جزییات این حادثه اطلاعاتی در دست نداریم.

او افزوده است: ماهنوز نمی‌دانیم چه کسی فرمان این حملات را صادر کرده است، ما هنوز نمی‌دانیم چه افرادی بمب‌های به کار رفته در این حوادث را ساخته‌اند و ما هنوز از هماهنگ کننده این عملیات تروریستی اطلاعاتی در دست نداریم.

روز چهارشنبه 31 اکتبر دادگاه انفجار‌های 11 مارس حکم نهایی خود را صادر کرد، به موجب این حکم سه نفر از متهمین به چندین هزار سال زندان محکوم شده و 7 نفر از متهمین تبرئه شدند.

عثمان ربیع نیز که مظنون به طراحی این عملیات تروریستی بود در میان تبرئه شدگان قرار داشت. بر اثر انفجار‌های 11 مارس مادرید، 191 نفر کشته و بیش از 1800 نفر مجروح شدند.

کد خبر 35502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز