چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه انفجار‌های 11 مارس 2004 ، احکام اولیه متهمان این پرونده را اعلام کرد.

به گزارش بی بی سی، جمال زوگام تبعه مراکش و امیلیو تراس اوراس تبعه اسپانیا محکوم به قتل شدند و حدااکثر مجازات زندان برای آن‌ها تعیین شد.

عثمان ربیع سید احمد، تبعه مصری و از دیگر متهمان این پرونده که گفته می‌شد از طراحان اصلی انفجار‌های 11 مارس بوده است، تبرئه شد، این حکم از طریق ویدئو کنفرانس به این متهم که در ایتالیا به سر می‌برد، ابلاغ شد.

4 نفر دیگر ار اتباع عرب متهم این پرونده نیز که به طراحی و مشارکت در عملیات تروریستی 11 مارس متهم بودند به جرم قتل 191 نفر در انفجار‌های مادرید هر کدام به 30 سال زندان محکوم و به جرم زخمی کردن 1841 نفر دیگر به 18 سال زندان محکوم شدند. از میان 9 اسپانیایی متهم  این پرونده نیز سه نفر از آن‌ها به دلیل نبود شواهد تبرئه شدند.

این در حالی است که تمام متهمان این پرونده طی 4 ماه محاکمه ادعای بی گناهی کرده بودند. در این دادگاه 28 نفر محاکمه شدند که 27 نفر از آن‌ها مرد و یک نفر آن‌ها زن بود.اغلب آن‌ها نیز اصالتاً از اعراب مراکشی هستند و در میان آن‌ها نیز 9 اسپانیایی به چشم می‌خورند.

گفته می‌شود اعلام 39 هزار تا 40 هزار سال محکومیت برای متهمین اصلی این پرونده صرفا جنبه سمبلیک دارد. زیرا براساس قوانین اسپانیا حداکثر مجازات در این کشور 40 سال زندان است.

خاویر گومس برمودس قاضی این دادگاه به هنگام قرائت احکام متهمین  اعلام کرد شواهدی مبنی بر دست داشتن اتا (گروه جدایی طلب باسک ) در دست نیست.

قاضی دادگاه انفجار‌های 11 مارس همچنین اعلام کرد تمام مواد منفجره به کار رفته در انفجار‌های مادرید، از یک معدن در اسپانیا تهیه شده بود.

کد خبر 35426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز