همشهری آنلاین: شکست‌ناپذیری تیم آر. بی. لایپزیگ همچنان ادامه دارد. این تیم در هفته ۱۳ بوندس‌لیگا با پیروزی بر شالکه از صدرنشینی خود دفاع کرد. دورتموند، بایرن مونیخ، هرتا برلین، هوفن‌هایم و وردر برمن نیز از تیم‌های موفق این هفته بودند.

Bundesliga
  • ماینتس یک - بایرن مونیخ ۳

پیکارهای هفته ۱۳ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲ دسامبر/۱۲ آذر) با دیدار ماینتس و بایرن مونیخ آغاز شد. ماینتس که از امتیاز میزبانی برخوردار بود، با گلی زودهنگام در دقیقه ۴ یک بر صفر از مونیخ جلو افتاد. مونیخی‌ها اما به سرعت کنترل میدان را در دست گرفتند و چهار دقیقه بعد توسط لواندوسکی به گل تساوی دست یافتند. آرین روبن و بار دیگر لواندوسکی در دقایق ۲۱ و ۹۰ با باز کردن دروازه ماینتس پیروزی بایرن را رقم زدند.

  • بوروسیا دورتموند ۴ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک

یکی از دوئل‌های جذاب هفته ۱۳ میان بوروسیا دورتموند و بوروسیا مونشن‌گلادباخ برگزار شد. زردپوش‌های دورتموند مهمان خود را مقتدرانه ۴ بر یک شکست دادند. گلادباخی‌ها در دقیقه ۶ توانستند با گل رافائل یک بر صفر از دورتموند پیشی بگیرند، اما پی‌ير امریک اوبامیانگ یک دقیقه بعد گل تساوی را وارد دروازه مونشن‌گلادباخ کرد. نیمه نخست این دیدار با گل پیزچک در دقیقه ۱۵ با نتیجه ۲ بر یک به سود دورتموند پایان یافت.

دورتموندی‌ها در نیمه دوم نیز تیم برتر میدان بودند و با گل‌های دمبله (دقیقه ۶۴) و اوبامیانگ (دقیقه ۶۸) پیروزی بر مونشن‌گلادباخ را قطعی ساختند. ناگفته نماند که اوبامیانگ، مهاجم تیزپای دورتموند در فصل جاری تا کنون ۱۵ گل به ثمر رسانده و این در حالی است که مجموع گل‌های بوروسیا مونشن‌گلادباخ در این فصل بر ۱۳ گل بالغ می‌شود.

  • وردر برمن ۲ - اینگولشتات یک

یکی از پیکارهای پرهیجان هفته سیزدهم میان تیم‌های وردر برمن و اینگولشتات برگزار شد که هر دو در رده‌های پایین جدول قرار دارند. سبزپوش‌های برمن با پیروزی ۲ بر یک بر مهمان خود سه امتیاز مهم به دست آوردند. گل پیروزی برمن را بارتلز در دقیقه ۷۶ به ثمر رساند. وردر برمن با این موفقیت توانست به رده ۱۴ جدول ارتقا یابد.

  • هوفن‌هایم ۴ - اف ث کلن صفر

هوفن‌هایم (پیراهن آبی) که از تیم‌های موفق فصل جاری بوندس‌لیگا محسوب می‌شود، هفته سیزدهم را با یک پیروزی مهم پشت سر گذاشت. این تیم در پیکاری حساس با نتیجه ۴ بر صفر کلن را مغلوب کرد و با کسب ۳ امتیاز جای خود در رده‌های بالای جدول را تثبیت کرد. واگنر با زدن دو گل از چهار گل هوفن‌هایم یکی از چهره‌های برتر میدان بود.

  • ولفسبورگ ۲ - هرتا برلین ۳

بحران "گرگ‌های ولفسبورگ" همچنان ادامه دارد. ولفسبورگ که در هفته سیزدهم میزبان هرتا برلین بود، با نتیجه ۳ بر ۲ از پایتخت‌نشین‌های هرتا شکست خورد. ولفسبورگی‌ها تا دقیقه ۶۹ بازی ۲ بر یک از هرتا جلو بودند، اما جنگندگی و تلاش تیم مهمان سبب شد که بار دیگر طعم ناکامی را بچشند. گل پیروزی هرتا برلین در لحظات پایانی این دیدار توسط کالو از نقطه پنالتی به ثمر رسيد.

  • بایر لورکوزن یک - فرایبورگ یک

پیکار تیم‌های بایر لورکوزن و فرایبورگ پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. فرایبورگ در نیمه نخست این دیدار تیم برتر میدان بود و ۴۵ دقیقه اول را با گل هابرر در دقیقه ۳۱ با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برد. لورکوزن در نیمه دوم عملکرد بهتری از خود نشان داد و توانست با گل چالان‌اوغلو در دقیقه ۶۰ به تساوی یک بر یک دست یابد.

  • آر. بی. لایپزیگ ۲ - شالکه یک

تیم آر. بی. لاپیزیگ که نخستین فصل خود در بوندس‌لیگا را تجربه می‌کند و تا کنون فوتبال‌دوستان و کارشناسان را غافلگیر کرده، هفته سیزدهم بوندس‌لیگا را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت و با پیروزی خانگی ۲ بر یک مقابل شالکه از صدرنشینی خود دفاع کرد. لایپزیگ اکنون با ۳۳ امتیاز (۳ امتیاز بیشتر از بایرن مونیخ) یکه‌تاز جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال آلمان است.

  • دیدارهای باقیمانده

به گزارش دويچه‌وله، پیکارهای هفته سیزدهم بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با برگزاري دو دیدار پایان یافت که طی آن دارمشتات با دو گل مغلوب ميهمان خود، هامبورگ شد و آگسبورگ نیز در خانه خود به مصاف آینتراخت فرانکفورت رفت كه اين ديدار با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.

 

کد خبر 354501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha