مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در شصت و نهمین جلسه شورایعالی ترافیک کشور که به ریاست وزیر کشور تشکیل شد بررسی نرخ آرم طرح ترافیک به یک کمیسیون ارجاع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه نرخ آرم طرح ترافیک مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت و به پیشنهاد مصطفی پورمحمدی وزیر کشور مقرر گردید؛ کمیسیونی متشکل ازمعاون عمرانی وزیر کشور، فرماندار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و مدیر کل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی و ارائه پیشنهادات لازم درخصوص نرخ آرم طرح ترافیک تشکیل شود.

در شصت و نهمین جلسة شورایعالی ترافیک کشور همچنین طرح خط 2 قطار شهری مشهد به طول 14 کیلومتر و با هزینه 419 میلیارد تومان تصویب شد.

بر اساس این طرح، خط 2 قطار شهری مشهد که با 12 ایستگاه از انتهای خیابان طبرسی شمالی تا جنوب بلوار فضل بن شادان امتداد می یابد حدود 3 کیلومتر آن رو سطحی و بقیه زیرزمینی خواهد بود و ظرفیت حمل مسافر آن به 16000 نفر در ساعت می باشد.

قسمت اعظم این طرح که مرحله مطالعاتی آن به اتمام رسیده است از طریق TBM و بقیه به شکل cut and cover اجرا می شود.

بر اساس اظهارات تیم مطالعاتی این طرح، روش سرمایه گذاری روی آن به شکل استفاده از اعتبارات فاینانس خواهد بود و طبق مطالعات صورت گرفته در دانشگاه صنعتی شریف در صورت راه اندازی این طرح حدود 30 درصد مسافرت های درون شهری شهر مشهد جذب خواهد شد.

مهدی هاشمی، معاون عمرانی وزیر کشور در این جلسه با تأکید بر ضرورت توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی برای توسعه حمل و نقل درونشهری و برونشهری 10 هزار میلیارد تومان بودجه به طور سالیانه تصویب کرده است تصریح کرد: باید قدرت جذب اعتبارات را آن قدر بالا ببریم که بتوانیم این بودجه را به کار گیریم.

در این جلسه همچنین پروژه راه اندازی قطار بین شهری مشهد – بینالود به تصویب رسید.

هزینه راه اندازی این پروژه 249 میلیون و 163 هزار دلار می باشد که مقرر شد 85 درصد آن به صورت فاینانس تأمین شود.

بر اساس این پروژه، خط ریل قطار بین شهری مشهد – بینالود 62 کیلومتر بوده و
در صورت راه اندازی با جابجایی 6660 مسافر در ساعت 73 درصد سفرهای روزانه بین مشهد – بینالود را جذب خواهد کرد.

بر اساس این گزارش در این جلسه همچنین طرح سیستم ریلی جنوب مجموعه شهری اصفهان نیز به طول 3/67 کیلومتر که شهرهای بهارستان، مجلسی و فولادشهر را به هم متصل می کند به تصویب رسید.

کد خبر 35346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز