یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: مجید توکلی پس از ساختن چند فیلم کوتاه و مستند و یک فیلم ویدئویی، طرحی از خودش را با همکاری ۲چهره معتبر سینمای ایران در مقام تهیه‌کننده و مشاور به فیلم سینمایی تبدیل کرد.

شریفی و حمیدزاده نقش‌های اصلی «متولد ۶۵» را ایفا کرده‌اند.

«متولد65» كه سال گذشته در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول سي‌و‌چهارمين جشنواره فيلم فجر نامزد دريافت 2جايزه اصلي شد، از مدتي پيش در گروه آزاد به نمايش عمومي درآمده و مورد استقبال قرار گرفته بود. هنگامه حميدزاده، پدرام شريفي، مريم سعادت، كامران ملكي، مهتاب ثروتي، لادن نازي، مجيد رضايي و آنا نعمتي بازيگران اصلي اين فيلم هستند.

  • ايده متولد65 چگونه و از كجا شكل گرفت؟

2سال پيش ايده‌اي داشتم كه آن را با مشورت بزرگمهر حسين‌پور و پيمان قاسمخاني تا مرحله طرح پيش بردم و بعد با همكاري جميله دارالشفايي يك سال درگير نگارش فيلمنامه بودم. داستان متولد 65 برايم جالب و آشنا بود و آن را در اطرافم مي‌ديدم. نوشتن فيلمنامه نزديك يك سال طول كشيد و سرانجام فيلم در جشنواره سال گذشته به نمايش درآمد. البته ابتدا قرار بود سيدرضا ميركريمي، تهيه‌كننده باشد كه بعدها محمدمهدي عسگرپور اين مسئوليت را برعهده گرفت و ميركريمي مشاور كارگردان شد.

  • حضور اين 2چهره چقدر در توليد فيلم مؤثر بود؟

تعامل‌ام با عسگرپور و ميركريمي بسيار خوب بود و اين 2چهره سرشناس و معتبر سينماي ايران براي گروه و من پشت‌گرمي بودند. وقتي چنين افرادي حضور دارند، خيالت راحت است و كارها را راحت پيش مي‌بري. آقاي عسگرپور واقعا دست من را باز گذاشت؛ هم سر فيلمنامه هم انتخاب بازيگران. به‌نظرم كار با اين فيلمسازان برايم يك تجربه شيرين و بامزه بود و حضور اين 2عزيز حال فيلم را خوب مي‌كند.

  • بازيگران اصلي را چطور انتخاب كرديد؟

از همان روز اول كه اين ايده به فكرم رسيد و بعدها كه روي قصه كار كردم، برخلاف عرف رايج در سينما، سراغ بازيگران چهره نرفتم. بيشتر دوست داشتم با بازيگراني همكاري كنم كه در عرصه بازيگري كمتر ديده شده‌اند. در مورد بازيگران گاهي تهيه‌كنندگان به‌خاطر گيشه يا ديده شدن دوست دارند بازيگران چهره انتخاب شوند اما آقاي عسگرپور بازيگران را پذيرفت.

  • براي 2شخصيت اصلي فيلم به فكر انتخاب نابازيگر هم افتاديد؟

راستش اصلا به فكر نابازيگر نبودم و ترجيحم انتخاب بازيگراني بود كه كمتر ديده شده‌اند اما توانايي دارند. مي‌خواستم بازيگراني را دعوت كنم كه در صحنه نمايش حضور دارند. هنگامه حميدزاده و پدرام شريفي به‌نظرم بهترين انتخاب براي نقش‌هاي اصلي هستند. قصه متولد65 بكر و تازه بود و دوست داشتيم بازيگران كمتر ديده‌ شده در آن حضور داشته باشند. ديگر بازيگران هم حول محور 2شخصيت جوان فيلم انتخاب شدند و خانم آنا نعمتي حضور افتخاري در فيلم دارند. همكاري با مريم سعادت هم تجربه‌اي بزرگ براي ما بود.

  • از وضعيت اكران فيلم در سرگروهي آزاد راضي هستيد؟

در سينماي ايران، اكران فيلم ماجرايي پيچيده دارد و فكر مي‌كنم اگر متولد65 در يك سرگروه سينمايي اكران مي‌شد، به‌خاطر داستان و قصه‌اي كه دارد، پيش از اين مي‌توانست در گيشه و جذب تماشاگر موفق باشد. ضمن آنكه به‌دليل هزينه‌هاي بالاي تبليغات، در اين زمينه ضعف داريم و تلويزيون هم آنطور كه بايد و شايد همراهي نمي‌كند.

  • ارتباط با تماشاگران نسل جديد

مجيد توكلي: «متولد65» به سينماي قصه‌گو تعلق دارد و مردم از داستان آن استقبال مي‌كنند. اگر نگاهي به فيلم‌هاي پرطرفدار و پرفروش چند سال اخير بيندازيم، مي‌بينيم بيشتر اين فيلم‌ها داستان‌هاي اجتماعي دارند و مردم را به‌خود جلب مي‌كنند. مردم سراسر جهان قصه دوست دارند و داستانگويي در سينما سخت است اما اگر بتوانيم از عهده آن بربياييم، سينمايي پرمخاطب خواهيم داشت. من در متولد65 سعي كردم علاوه بر رعايت بخش سرگرم‌كننده، قصه‌گويي را محور قرار بدهم.

کد خبر 352575

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha