چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

آبان سال ۱۳۸۹ موضوع نصب دوربین در هزار کلانتری توسط مسئولان وقت ناجا رسانه‌ای شد اما از آن زمان تا‌کنون این مسئله به‌طور کامل محقق نشده و هنوز هستند کلانتری‌هایی که فاقد دوربین مدار‌بسته‌اند.

پس از پيگيري‌هاي مداوم روزنامه همشهري درخصوص نصب دوربين‌هاي مدار‌بسته در كلانتري‌ها سرانجام معاون اجتماعي نيروي انتظامي از پايان نصب اين دوربين‌ها در تمام كلانتري‌ها تا پايان سال خبر داد.سردار سعيد منتظرالمهدي با اشاره به اينكه دوربين مداربسته در تعداد قابل توجهي از بازداشتگاه‌ها و كلانتري‌ها نصب شده، به ميزان گفت: براي تجهيز تمام بازداشتگاه‌ها و كلانتري‌ها به دوربين بايد تجهيزات مورد نياز تهيه شده و زير‌ساخت‌هاي لازم نيز فراهم شود. به همين دليل اين طرح تا حدودي طولاني شده است.

منتظرالمهدي پيش‌بيني كرد درصورتي كه روند نصب دوربين‌ها به‌صورت فعلي ادامه داشته باشد، تا پايان سال در تمام كلانتري‌ها و بازداشتگاه‌ها دوربين مداربسته نصب مي‌شود. نيروي انتظامي از مدت‌ها قبل طرح نصب دوربين در كلانتري‌ها و بازداشتگاه‌ها را در قالب طرح مكنا و با هدف خدمت‌رساني بهتر به شهروندان در دستور كار خود قرار داده اما با وجود گذشت چند سال از شروع اين طرح هنوز تعدادي از كلانتري‌ها فاقد دوربين مدار‌بسته هستند. اين در حالي است كه نصب دوربين مدار‌بسته كمك شاياني به حقوق شهروندي كرده و راهكاري مناسب براي كاهش شكايات از رفتار مأموران پليس است.

به گفته سردار حسين اشتري، فرمانده ناجا، اين نيرو هزار و 400بازداشتگاه در سراسر ايران دارد كه به وسيله دوربين كنترل مي‌شود و دوربين‌دار‌كردن اين محل‌ها نيز براي رعايت حقوق شهروندي در ناجا انجام شده است.اشتري خاطرنشان كرد: تغييراتي كه در كلانتري‌ها صورت گرفته با هدف آرامش بيشتر مراجعه‌كننده‌ها و بهبود رفتار كاركنان به‌منظور تكريم ارباب رجوع انجام شده است.

كمبود بودجه هميشه مشكلي بر سر راه طرح‌هاي اينچنيني بوده است؛ موضوعي كه سردار اشتري هم به آن اشاره كرده و گفته، بناي ما اين است كه در تمامي مراكزي كه پليس در حال خدمت به مردم است، دوربين نصب شود كه اميدواريم بودجه آن از سوي دولت محترم تأمين شود.»

محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت نيز چندي پيش درخصوص محدوديت‌هاي مالي ناجا براي تجهيز كلانتري‌ها به دوربين، در گفت‌وگو با همشهري گفته بود:‌ « نيروهاي مسلح و ناجا در بودجه خودشان رديف داشته و از رديف‌هاي مختلف جاري و عمراني سهم دارند.نيروي انتظامي هم مثل بقيه بخش‌ها سهم خودش را دارد و مي‌تواند از اين سهم استفاده كند.»

نوبخت البته بعد هم به حمايت دولت از اين موضوع و نيروي انتظامي اشاره كرد و افزود:«ما هرچه در توان داريم با توجه به سهمي كه دارند و با توجه به منابعي كه در خزانه وجود دارد هميشه از ناجا حمايت مي‌كنيم.»

کد خبر 352227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha