همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جرایم سایبری موضوعی درحال گسترش است، گفت: اشراف و رصد اطلاعاتی در حوزه جرایم سازمان یافته به ویژه تروریسم موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش مهر، سردار حسین اشتری در دیدار با افسران رابط ناجا، افزود: افسران رابط نمایندگان نظام اسلامی ایران و نیروی انتظامی در کشورها هستند، مسئولیت و نقش رابطان اینترپل در پیشبرد اهداف کلان ناجا و ارتقاء تعاملات پلیسی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه زمانی حیطه مسئولیت افسران رابط محدود بود، ادامه داد: با گسترش فضای جامعه جهانی، امروز حوزه فعالیت افسران رابط توسعه یافته، جامع تر و کامل تر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: البته براساس نیاز سنجی ها، حیطه فعالیت افسران رابط ناجا در برخی کشورها با محوریت خاصی پیش می رود، به طور مثال در کشوری چون افغانستان نقش و محوریت فعالیت افسران رابط در حوزه مواد مخدر پر رنگ تر است.

وی خاطر نشان کرد: افسران رابط در هر کشوری به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و ناجا معرفی می شوند و لازم است ضمن تلاش برای معرفی شایستگی و توانمندی پلیس ایران، از ظرفیت ها نیز بیشترین بهره را ببرند.

سردار اشتری با اشاره بر لزوم دقت نظر در انتخاب افسران رابط ادامه داد: ویژگی هایی برای انتخاب افسران رابط باید لحاظ شود که بیانگر جایگاه محوری و حساس این قشر است، رابطان از هر حیثی باید از برترین ها باشند ؛دانش، تخصص، تعهد و دلسوزی نسبت به کشور و نظام باید از بارزترین ویژگی های افسران رابط باشد.

وی تاکید کرد: افسران رابط ناجا به عنوان نماینده کشور و ناجا باید همه شاخصه های نمایندگی را داشته باشند، ویژگی هایی که بیانگر شان و منزلت اسلامی و جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران باشد؛ رابطان باید الگوی کاملی از رفتار، منش و گفتار یک فرد مومن و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران را ارائه دهند.

سردار اشتری با تاکید بر لزوم تعامل مناسب با سفارت خانه ها ادامه داد: تعامل و ارتباط افسران رابط با مجموعه سفارتخانه ها مهم و تاثیر گذار است، هرچند این تعاملات باید بر پایه اصول منطقی و ضوابط تعیین شده باشد؛ ارتقاء تعاملات و بهره گیری از فرصت ها در نمایش اقتدار پلیس جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار است.

وی بیان کرد : تعاملات پلیسی در انتقال و انعکاس دانش و مهارت پلیس ایران موثر است و در عین حال می توانیم با مطالعات تطبیقی و متناسب با نیازهای بومی از تجربیات پلیس کشورهای دیگر نیز بهره ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: شناسایی آسیب ها، تهدیدات و ظرفیت های امنیتی، نظامی و انتظامی منطقه و امور بین الملل از الزامات هر افسر رابطی است، رابطان اینترپل باید بر دانش سیاسی و امور بین الملل تسلط کافی و قدرت تحلیل مسائل امنیتی و روز را نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه رصد جریان های سیاسی منطقه ای و جهانی در روند اقدامات افسران رابط تاثیر گذار است، اشاره کرد: دید و بینش امنیتی و انتظامی لازمه کار افسران رابط است و رابطان باید تجربیات خود را در هر حوزه ای به پلیس های تخصصی به خوبی انتقال دهند و به پیشرفت و روند تخصصی تر شدن رده ها، با انتقال تجربیات کارآمد کمک کنند.

سردار اشتری اضافه کرد: جرایم سازمان یافته یکی از اولویت های مأموریتی است که باید به آن اشراف داشته باشیم و مقابله کنیم، اشراف و رصد اطلاعاتی در حوزه جرایم سازمان یافته به ویژه تروریسم موضوع مهمی است باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به توسعه حوزه ارتباطات و فراگیر شدن بستر استفاده از فضای مجازی مطرح کرد: جرایم سایبری موضوع به روز و در حال گسترشی است، لازم است با رصد تحولات حوزه سایبری، شناسایی بسترهای وقوع جرم و آسیب ها در این حوزه، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

سردار اشتری در ادامه تاکید کرد: توجه به منویات، توصیه ها و اوامر مقام معظم رهبری در تمام امور فصل الخطاب و راه گشای امور است، سیاست ها و مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران در امور منطقه ای و بین المللی روشن و مشخص است و در پیشبرد اهداف نیز توجه به این سیاست ها از واجبات است.

وی در پایان با تقدیر از افسران رابط و خانواده هایشان گفت: قدردان زحمات تمام کارکنان هستیم و در این میان به نقش مهم خانواده ها واقفیم و مبرهن است که پشتیبانی و همراهی خانواده ها در تعالی و پیشرفت نیروی انتظامی بسیار تاثیر گذار بوده است، تلاش ناجا ارتقاء امنیت عمومی و پایدار است و تحقق این مهم مستلزم همکاری، همدلی، تعهد و وظیفه شناسی است که خوشبختانه این ویژگی ها در کارکنان مشهود است.

کد خبر 350572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha