اولی هاینونن، معاون امور پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که دور جدید مذاکراتش با ایران درباره موضوع سانتریفیوژهای ‪ P1‬و ‪ P2‬سازنده باشد.

به گزارش ایرنا، هاینونن که بامداد دوشنبه هفتم آبان در راس هیاتی وارد تهران شد، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم در این سفر به اهدافمان برسیم.

وی همکاری‌های ایران و آژانس را خوب توصیف کرد و گفت: تاکنون کارهای بسیاری را انجام داده‌ایم اما کارهای زیاد دیگری نیز باقی مانده است که امیدوارم انجام شود.

هاینونن به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه پاسخ‌هایی را که ایران تاکنون به سوالات آژانس در مورد موضوع سانتریفیوژهای ‪ P1‬و ‪ P2‬ارایه کرده، چگونه ارزیابی می‌کنید، پاسخ نداد.

معاون امور پادمان‌های آژانس همچنین به سوال خبرنگار صداوسیما که ارزیابی وی را درباره اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران قبل از به نتیجه رسیدن موضوعات مطرح شده میان ایران و آژانس پرسید، پاسخ نگفت.

هاینونن گفت که در این مورد نظری نمی‌دهم زیرا آژانس هیچ وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

معاون البرادعی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا سوالات آژانس از ایران در چارچوب "ان.پی.تی" است، گفت: مطمئنا این سوالات در چارچوب "ان.پی.تی" است و به سال‌هایی برمی‌گردد که ایران در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود، پاسخ نداده است.

هاینونن بامداد دوشنبه در راس هیاتی متشکل از "هرمن ناکارت" مدیر بخش منطقه‌ای پادمان و "مالیک دروو" یکی از کارشناسان آژانس وارد تهران شد و مورد استقبال "محمد سعیدی" معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.

قرار است، مذاکرات ایران و آژانس درباره موضوع سانتریفیوژهای ‪ P1‬و ‪P2‬ روز دوشنبه آغاز شود. ریاست هیات ایرانی را در این مذاکرات "جواد وعیدی" معاون امنیت بین‌الملل شورای عالی امنیت ملی به عهده دارد.

نتایج مذاکرات ایران و آژانس در مورد سانتریفیوژها در گزارش ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) "محمد البرادعی" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ارایه خواهد شد.

کد خبر 35199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز